لیلا عباسعلی‌زاده از تالیف دو رمان نوجوانانه با موضوع دفاع مقدس با نام «گیرنده سوسنگرد» و «راز آن صدا» خبر داد.

لیلاعباسعلی‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر از تالیف دو رمان تازه از خود خبر داد وگفت: به تازگی تالیف یک رمان نوجوانانه به نام «گیرنده سوسنگرد» را به پایان برده‌ام که داستانی با زمان وقوع سال 65 و 66 را روایت می‌کند.

وی ادامه داد: در این رمان دختر نوجوانی که ساکن نیشابور است و به طور طبیعی دور از محیط جنگ زندگی می‌کند، اما به طور اتفاقی نامه‌ای از یک رزمنده در جبهه دریافت می‌کند و تصمیم می‌گیرد به آن جواب دهد. این نامه‌نگاری در ادامه داستان ادامه پیدا می‌کند و حتی تا دو سال بعد جنگ هم ادامه پیدا می‌کند و حوادث این رمان نیز بر این اساس شکل می‌گیرند.

به گفته عباسعلی‌زاده این رمان برای تایید و انتشار در قالب طرح رمان نوجوان امروز در اختیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار گرفته است.

این نویسنده همچنین از تالیف رمانی با عنوان «راز آن صدا» خبر داد و گفت: در این رمان هم محوریت با جبهه و جنگ است و ماجرا در استان البرز رخ می‌دهد.

نویسنده رمان «غزل شیرین عشق» ادامه داد: در این رمان نوجوانان محور قصه با جانبازی شیمیایی درهمسایگی خود مواجه هستند و او یک ضبط صوت دارد که برای او اهمیت زیادی دارد و در ماجرایی این دستگاه گم می‌شود. در ادامه رمان با تلاش بچه‌ها برای پیدا کردن این دستگاه ضبط صوت ادامه پیدا می‌کند و آنها متوجه می‌شوند نوار کاست موجود در این دستگاه برای آن جانباز از اهمیت بالایی برخوردار است.

این نویسنده از انتشار این اثر توسط انتشارات عصر داستان خبر داد.