بجنورد - خبرگزاری مهر: برگزاری نخستین نشست تخصصی تئاتر کودک ونوجوان در خراسان شمالی، بر پایی نمایشگاه عکس" عاشورا در ایران " و... از مهمترین عناوین اخبار امروز حوزه هنری این استان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئول دفتر هنرهای نمایشی حوزه هنری استان از برگزاری نخستین نشست تخصصی تئاتر کودک ونوجوان در حوزه هنری  خبرداد.

مهدی کشمیری گفت: این نشست به منظور ایجاد طرح های جدید برای ارتقاء و توسعه تئاتر کودک و نوجوان در استان شکل گرفت.

وی به روز نبودن کارگردان ها و نداشتن آموزش کافی در این عرصه  را یکی از مشکلات تئاتر کودک و نوجوان عنوان کرد و افزود: تئاتر کودک و نوجوان در کشور بخصوص در استان ما مظلوم واقع شده است که در این راستا حوزه هنری استان برای آینده بهتر و پیشرفت بیشتر به برگزاری این نشست اقدام کرده است.

کشمیری افزود: اثرنمایشی"جمعه با پدربزرگ" به نویسندگی حسن دولت آبادی و کارگردانی زهرا بهادران از شیروان از آثار تولید شده در سال جاری است.

بر پایی  نمایشگاه عکس" عاشورا در ایران "
 
به همت حوزه هنری خراسان شمالی نمایشگاه عکس" عاشورا در ایران" در مجتمع فرهنگی هنری گلشن بجنورد برگزار شد.
 
در این نمایشگاه عکس هایی با موضوع محرم و مراسم عاشورا در معرض دید عموم قرار گرفته است.
 
یک مسئول در حوزه هنری خراسان شمالی با بیان اینکه این نمایشگاه با هدف آشنایی بیشتر مردم با ماه محرم و مراسم عاشورا برگزار شده است، گفت: حماسه عاشورا و توجه به پیام تاریخی امام حسین (ع) امری ضروری بوده و این نمایشگاه نگاهی به وقایع عاشورا است.
 
کامبیز فروغی افزود: در این نمایشگاه بیش از 30 قطعه عکس در اندازه 70 *50 از شیوه های مختلف عزاداری در روز عاشورا از سراسر ایران به تصویر کشیده شده است.
 
وی با اشاره به این که این نمایشگاه تا پایان دهه اول محرم دایر است ،گفت : این عکس ها از آثار امیر علی جوادیان از هنرمندان حوزه هنری بوده که به همت خانه عکاسان ایران گردآوری شده است.
 
"چه کسی  جنگ را آغاز کرد" به روی صحنه می رود
 
حوزه هنری خراسان شمالی نمایش"چه کسی جنگ را آغاز کرد" را در آذر ماه سال جاری به روی صحنه می برد.
 
مسئول دفتر هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان شمالی گفت: این نمایش به نویسندگی امین ابراهیمی و کارگردانی حامد عالمی پور از هشتم لغایت یازدهم آذرماه سال جاری ساعت 17 در سالن اجتماعات سوره حوزه هنری استان به روی صحنه می رود.
 
مهدی کشمیری با اشاره به این که این اثر مونولوگ است ، افزود:این نمایش با هدف دستیابی به تجربه نو و جدید در فضای تئاتر تولید شده است .
 
وی ادامه داد: این نمایش داستان فردی را روایت می کند که در زندان ابوغریب شکنجه شده و به دنیال برادرش که به دست نیرو های آمریکایی در عراق کشته شده است،می گردد.