بنیانگذار مکتب سازه‌انگاری در روابط بین‌الملل و استاد بازنشسته دانشگاه بین‌المللی فلوریدا گفت: بحران اقتصادی در اروپا تا حد و اندازه ای دامنه‌دار هست که تنها چیزی است که مردم اروپا در این روزها در مورد آن سخن می‌گویند.

به گزارش خبرنگار مهر، نیکلاس اونف بنیانگذار نظریه اجتماعی روابط بین‌الملل (سازه‌انگاری) در روابط بین الملل است. او مفهوم سازه‌انگاری را از علوم اجتماعی وارد این حوزه مطالعاتی کرد و توسط افرادی چون الکساندر ونت، کاتزنشتاین و سایرین بسط و توسعه داده شد. از وی آثار و کتابهای بی‌شماری در حوزه روابط بین‌الملل به چاپ رسیده است.

جهانی که ما می‌سازیم، روابط بین‌الملل در جهان برساخته، عامل زبانی و سیاست در جهان برساخته از جمله آثار او به شمار می‌روند. اونف استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه کالفرنیای جنوبی است.

پروفسور نیکلاس اونف در خصوص انتخاب مجدد اوباما به رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا و پیامهای آن به خبرنگار مهر گفت: مردم آمریکا با انتخاب اوباما پیام خود را دادند.

مؤلف "جهانی که ما می‌سازیم" در ادامه افزود: آنها نشان دادند که به دیپلماسی بیشتر اعتقاد دارند تا جنگ و خشونت.

وی در ادامه تصریح کرد: من نیز به اوباما رأی دادم و از اینکه او انتخاب شد خوشحال شدم. فکر می‌کنم خیلی از مردم دنیا از انتخاب مجدد او خوشحال شدند.

اونف در خصوص بحران اقتصادی در اروپا نیز تصریح کرد: اروپا در بحران اقتصادی به سر می‌برد.

وی در ادامه یادآور شد: بحران اقتصادی در اروپا تا حد و اندازه ای دامنه‌دار هست که تنها چیزی است که مردم اروپا در این روزها در مورد آن سخن می‌گویند.

بنیانگذار مکتب سازه‌انگاری در روابط بین الملل در پایان تصریح کرد: من این اواخر در اروپا و در آلمان بودم و شاهد این مسأله بودم. اما به رغم این بحران آنها به روزهای آینده امیدوار هستند.
..........
گفتگو از جواد حیران‌نیا