۱۵ اسفند ۱۳۹۱، ۲۱:۳۱

شکاف اقتصادی در منطقه یورو عمیق تر می شود

شکاف اقتصادی در منطقه یورو عمیق تر می شود

بررسی ها نشان می دهد که شکاف اقتصادی در بین کشورهای عضو منطقه یورو افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "یورو نیوز"، رکود اقتصادی در "منطقه یورو " بعد از بروز مشکلات اقتصادی فراوان برای کشور های فرانسه، اسپانیا و ایتالیا در ماه فوریه بیشتر شده است که با ادامه این وضعیت شکاف اقتصادی بین کشور های اروپایی بیشتر خواهد شد.
 
با توجه به بررسی ها و تحقیقات انجام شده از هزاران کارخانه در بین 17 کشور عضو منطقه یورو ، شکاف اقتصادی بین کشورهای عضو این منطقه و آلمان که یکی از بزرگترین قدرت های اقتصادی این منطقه است، افزایش یافت است.
 
همچنین بر اساس این تحقیقات، اقتصاد اروپا در چهار ماه گذشته 0.2 درصد کوچکتر از قبل شده است.
 
شکاف اقتصادی بین دو کشور فرانسه و آلمان که دو قدرت بزرگ این منطقه به حساب می آیند به بیشترین حد خود از سال 1999 رسیده است.
 
در ادامه این گزارش آمده است که تنها توان اقتصادی آلمان قادر است اقتصاد آسیب دیده کشورهای منطقه یورو را که سال گذشته فقط  0.6 درصد رشد اقتصادی داشته اند، نجات دهد.

"ویکتوریا کلارک" اقتصاددان مقیم لندن، در مورد اقتصاد کشورهای اروپایی گفته است : بعد از گذشت دو ماه از سال جدید میلادی، رشد اقتصادی قاره اروپا ناامید کننده بوده است.

وی همچنین افزود : اوضاع اقتصادی کشور آلمان کمی بهتر از سایر کشور های "منطقه یورو" است، اما در کل نشانه ای از ثبات اقتصادی در بین این کشورها مشاهده نمی شود.

 

کد خبر 2012519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha