کنگان - خبرگزاری مهر: امام جمعه کنگان گفت: دوام و قوام نظام دینی مرهون و مدیون خون پاک شهیدان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی صبح چهارشنبه در مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام و در اجتماع خیل عظیم عاشقان شهدا در شهر کنگان با تقدیر از این حضور باشکوه مردم، اظهار داشت: دوام و قوام نظام دینی مرهون و مدیون خون پاک شهیدان است.

امام جمعه کنگان با اشاره به اقدار امروز ایران در سطح منطقه و جهان، افزود: اگر امروز در دنیا مسئولان مملکتی عرضه اندام می‌کنند و با شجاعت مقابل دشمنان می‌ایستند به برکت ایثار و شجاعت شهیدان والامقام است.

حجت‌الاسلام محمودی در ادامه بصیرت و ولایتمداری را دو شاخصه بارز شهیدان دانست و افزود: این دو شاخصه امروز نیز در ملت ما به ویژه جوانان مشهود است.

وی با تقدیر از حضور وصف ناپذیر مردم در مراسم تشییع شهدای گمنام، ادامه داد: مردم شهرستان کنگان در سال‌های گذشته با تقدیم ده‌ها شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده‌اند.

امام جمعه کنگان اضافه کرد: امروز نیز با حضور در صحنه‌های مختلف از جمله همین تشییع پیکر مطهر شهیدان وفاداری خود به اصول و ارزش‌ها را به منثه ظهور رساندند.

پیکر دو شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها از مصلای کنگان با حضور هزاران عاشق دلباخته و بر روی دستان شیرمردان و شیرزنان این خطه تشییع و مقابل حسینیه ثارلله کنگان به خاک سپرده شدند.

ازدحام جمعیت به قدری بود که مسیر دو کیلومتری تشییع حدود سه ساعت به طول انجامید.