۲۹ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۴۳

حجت‌الاسلام محمودی:

دوام و قوام نظام دینی مرهون و مدیون خون پاک شهیدان است

دوام و قوام نظام دینی مرهون و مدیون خون پاک شهیدان است

کنگان - خبرگزاری مهر: امام جمعه کنگان گفت: دوام و قوام نظام دینی مرهون و مدیون خون پاک شهیدان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی صبح چهارشنبه در مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام و در اجتماع خیل عظیم عاشقان شهدا در شهر کنگان با تقدیر از این حضور باشکوه مردم، اظهار داشت: دوام و قوام نظام دینی مرهون و مدیون خون پاک شهیدان است.

امام جمعه کنگان با اشاره به اقدار امروز ایران در سطح منطقه و جهان، افزود: اگر امروز در دنیا مسئولان مملکتی عرضه اندام می‌کنند و با شجاعت مقابل دشمنان می‌ایستند به برکت ایثار و شجاعت شهیدان والامقام است.

حجت‌الاسلام محمودی در ادامه بصیرت و ولایتمداری را دو شاخصه بارز شهیدان دانست و افزود: این دو شاخصه امروز نیز در ملت ما به ویژه جوانان مشهود است.

وی با تقدیر از حضور وصف ناپذیر مردم در مراسم تشییع شهدای گمنام، ادامه داد: مردم شهرستان کنگان در سال‌های گذشته با تقدیم ده‌ها شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده‌اند.

امام جمعه کنگان اضافه کرد: امروز نیز با حضور در صحنه‌های مختلف از جمله همین تشییع پیکر مطهر شهیدان وفاداری خود به اصول و ارزش‌ها را به منثه ظهور رساندند.

پیکر دو شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها از مصلای کنگان با حضور هزاران عاشق دلباخته و بر روی دستان شیرمردان و شیرزنان این خطه تشییع و مقابل حسینیه ثارلله کنگان به خاک سپرده شدند.

ازدحام جمعیت به قدری بود که مسیر دو کیلومتری تشییع حدود سه ساعت به طول انجامید.

کد خبر 1770428

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha