رهبران جبهه نجات ملی مصر ضمن مخالفت مجدد خود با قانون اساسی جدید، بر مقابله با آن در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی آتی این کشور تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، "محمد البرادعی" رئیس حزب الدستور گفت : ابطال قانون اساسی -که اخیرا همه پرسی آن برگزار شد- در راس اولویتهای ما خواهد بود.

وی افزود : اگر حائز اکثریت در انتخابات پارلمانی آینده شویم، ابطال قانون اساسی اولویت اصلی ما را تشکیل خواهد داد زیرا این قانون آزادی بیان و عقیده را محدود کرده است.

این درحالی است که حمدین صباحی عضو جبهه نجات ملی مصر ضمن مخالفت مجدد خود با قانون اساسی جدید این کشور افزود: همه پرسی قانون اساسی با تقلب همراه بوده است.

وی گفت : ما در راستای ابطال قانون اساسی تلاش می کنیم.

حمدین صباحی بیان کرد: نتایج همه پرسی قانون اساسی نشان دهنده کاهش محبوبیت مردمی جریان اسلام گرای مصر به ویژه اخوان المسلمین است.

وی افزود: در همه پرسی بیانیه قانون اساسی در مارس 2011 میزان آرا به نفع اسلام گرایان 78 درصد بود، اما در مرحله اول و دوم همه پرسی قانون اساسی به 63 درصد رسیده است.

صباحی با پیش بینی پیروزی جبهه نجات ملی در انتخابات پارلمانی آینده بیان کرد: در انتخابات پارلمانی نمایندگان نامزدها در مراکز رای گیری حضور دارند و امکان تقلب را از بین می برند، اما همه پرسی فاقد این ویژگی است.

از سوی دیگر عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر گفت : ارتش مصر حامی و ضامن واقعی ثبات در کشور است و به هیچ طیف سیاسی وابسته نیست.