تحولات سیاسی مصر/

شروط جبهه نجات ملی برای گفتگو با مرسی/ قندیل بر ادامه فعالیت کابینه تاکید کرد

شروط جبهه نجات ملی برای گفتگو با مرسی/ قندیل بر ادامه فعالیت کابینه تاکید کرد

رهبران جبهه نجات ملی (ائتلاف اصلی مخالفان مصر) برای گفتگو با رئیس جمهور این کشور و شرکت در انتخابات پارلمانی آتی شرط تعیین کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جبهه نجات ملی (ائتلاف اصلی مخالفان مصری) برای گفتگو با محمد مرسی رئیس جمهور مصر شرط گذاشت. "سامح عاشور" عضو جبهه نجات ملی شب گذشته در گفتگو با خبرنگاران به تشریح این شروط پرداخت.

تشکیل دولت بی طرف که مورد اعتماد تمام طرف های مصری باشد، تشکیل کمیته ای قانونی برای بازنگری در قانون اساسی و همه پرسی درباره آن و انتخاب دادستان کل جدید شروط جبهه نجات ملی محسوب می شوند.

جبهه نجات ملی همچنین اعلام کرد بدون ارائه تضمین برای سالم بودن انتخابات پارلمانی مصر هرگز در این انتخابات شرکت نخواهد کرد.

اغلب مصری ها معتقدند محمد مرسی و کابینه هشام قندیل نخست وزیر مصر در محقق کردن اهداف انقلاب 25 ژانویه که با شعار "نان، آزادی، عدالت اجتماعی و کرامت انسانی" انجام شد ناکام مانده است.

از سوی دیگر الجزیره گزارش داد: جریان مردمی که یک حزب مخالف مصری است اعلام کرد که هرگز در انتخابات پارلمانی آتی مصر شرکت نخواهد کرد، زیرا این حزب از نظامی که علیه اهداف انقلاب مصر کودتا کرده است حمایت نخواهد کرد.

خبر دیگر اینکه "هشام قندیل" اخبار منتشر شده مبنی بر برکناری دولت وی را تکذیب و اعلام کرد که کابینه وی تا زمان انتخابات پارلمانی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

همچنین "حمدین صباحی" عضو جبهه نجات ملی شایعه کناره گیری خود از این جبهه را تکذیب کرد. وی خاطرنشان کرد که از تمام اشکال مقاومت مدنی و مسالمت آمیز از جمله نافرمانی مدنی در نظام دموکراتیک حمایت می کند.

کد خبر 2002318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha