اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: تسهیلات امسال در نظر گرفته شده برای مقاوم سازی مسکن روستایی این استان در سال 92 جذب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حاج علیزاده در جلسه بررسی پرونده های متقاضیان مقاوم سازی مسکن سال جاری تصریح کرد: در تامین اعتبار مقاوم سازی مساکن روستایی مشکلی وجود نداشته و با طی شدن روال اداری تسهیلات مقاوم سازی پرونده های سال جاری در سال آینده پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعداد هشت هزار واحد سهمیه از اعتبارات سال جاری در سال آینده اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: تسهیلات این تعداد در مرحله توزیع شهرستانی بین هفت بانک عامل است.
 
مدیر کل بنیاد مسکن استان تاکید کرد: از مجموع پرونده های سال گذشته نیز که امسال پرداخت می شود، تنها 60 درصد به مرحله عقد قرارداد با بانکهای عامل رسیده است.
 
وی افزود: با توجه به اهتمام دولت به اجرایی شدن طرح مقاوم سازی مسکن روستایی در تامین اعتبار این تسهیلات به محض تعیین سهمیه بانکهای عامل پرداخت خواهد شد.
 
حاج علیزاده با یادآوری استفاده بهینه از اعتبارات ادامه داد: از سال 84 تا 90 سهمیه بهسازی واحدهای مسکن روستایی 54 هزار و 879 مورد بود که تاکنون 40 هزار مورد به اتمام رسیده است.
 
وی اضافه کرد: 100 درصد متقاضیان مراحل تشکیل پرونده و معرفی به بانک را سپری کرده اند و نزدیک به 91 درصد نیز به مرحله عقد قرار داد رسیده اند.
 
مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود: در فاصله سالهای 84 تا 90 مجموع تسهیلات بانکی پرداخت شده به طرح مقاوم سازی مسکن روستایی چهار هزار و 500 میلیارد ریال است.
 
وی اضافه کرد: تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی 120 میلیون ریال با کارمزد پنج درصد است.