قهرمان سال 2012 جهان گفت: در جریان مسابقات جهانی فرانسه دائم با مربی خود در تماس یودم و سخنان او یکی از مهمترین دلایل کسب مدال طلای جهان بود.

امیر مهدیزاده ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: بعد از مسابقات جهانی خیلی دوست داشتم در این مورد صحبت کنم ولی فرصتی دست نداد تا از زحماتی که دباغیان برای من کشید به درستی تشکر کنم. این مربی بزرگ راه و رسم زندگی را در راه قهرمانی به من آموخت.

وی ادامه داد: شاید کسی نداند که استاد هر سه شنبه شاگردان خود را به مسجد جمکران می برد و به آنها می آموزد با اعتقادات دینی است که می توان راه قهرمانی را در زندگی به درستی طی کرد. ایشان دنبال این نیست که صرفا قهرمان جهان داشته باشد چرا که با عموزاده و کتیرایی به این عناوین دست يافته بود، وی وقت و زندگی خود را صرف تربیت جوانان در استان قم کرده است.

این قهرمان جهان به ماجرای آسیب دیدگی خود اشاره کرد و گفت: برای انجام عمل جراحی نیاز به مبلغی داشتم و زمان هم اجازه نمی داد در انتظار کمک مسئولان باشم. بازهم استاد بود که با تامین بخش عمده ای از این هزینه باعث شد تا اکنون بتوانم خود را آماده حضوری دوباره روی تاتامی کنم. استاد دباغیان دوست ندارد من این صحبت ها را در رسانه ها انجام دهم ولی من خواستم با بیان آن به نوعی از وی تشکر کرده باشم.

مهدیزاده در خصوص مسابقات جهانی فرانسه هم گف: اولین بار بود که در مسابقات جهانی شرکت می کردم و بازی به بازی با استاد دباغیان در تماس بودم و با سخنان او باعث شد تا جو مسابقات روی من تاثیری نداشته باشد و بتوانم در همین حضور نخستم به مدال طلا دست پیدا کنم. از مسئولان می خواهم پیش از من، از استاد تجلیل کنند.

دارنده مدال طلای کاراته قهرمانی جهان در مورد آسیب دیدگی خود گفت: این مشکل رفع شده و طبق نظر پزشکان باید 20 روز فیزیوتراپی کنم و بعد از آن تمرینات خود را آغاز خواهم کرد تا آماده مسابقات بازیهای کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا شوم.

این عضو تیم ملی در پایان پیرامون تغییر کادر فنی گفت: من یک کاراته کا هستم و عضو تیم ملی و به خود اجازه نمی دهم در خصوص کادر فنی اظهار نظر کنم. وظیفه من تنها تمرین و تلاش برای موفقیت است.

امیر مهدیزاده بعد از عموزاده، ویشگاهی و روحانی چهارمین کاراته کای تاریخ کاراته ایران است که موفق شده به مدال طلای جهان دست پیدا کند.