محمود احمدی نژاد در دیدار با قهرمانان تیم ملی کشتی آزاد طرح حذف کشتی از مسابقات المپیک را اشتباه خواند و با بیان اینکه کشتی تنها ورزشی است که با روح المپیک سنخیت دارد، گفت: بنده این موضوع را دنبال کرده و در این باره نامه نگاری خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، محمود احمدی نژاد که عصر جمعه به منظور تماشای مسابقات فینال جام جهانی کشتی آزاد در ورزشگاه دوازده هزار نفری آزادی تهران حضور یافته بود، پس از قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد جمهوری اسلامی ایران در این رقابت ها و حضور در مراسم اهدای مدال به تیم های اول تا سوم، در جمع کشتی گیران قهرمان کشور حضور یافت و در فضایی صمیمانه با آنان دیدار و گفتگو کرد.

رییس جمهور در این دیدار ضمن تبریک این موفقیت ارزشمند و افتخارآفرین به ورزشکاران، مربیان و همه ملت ایران، از زحمات دست اندر کاران ورزش کشور تقدیر کرد و گفت: نتایج مسابقات جام جهانی کشتی نشان داد، ورزشکاران تیم ملی جمهوری اسلامی ایران با اقتدار تمام این پیروزی را بدست آورده اند.

وی ادامه داد: قهرمانی آزاد کاران کشتی ایران در مسابقات جام جهانی، برای چندمین بار ثابت کرد، هرگاه در هر صحنه ای قاطعانه تصمیم گرفتیم و پای آن ایستادیم، توانسته ایم قله ها را فتح کنیم.

احمدی نژاد تصریح کرد: در آینده نیز راه، برای همه ملت و جوانان ایرانی، همین مسیر ایمان، تلاش، اراده و پیروزی است چرا که با بهره گیری از آنها می توان قله های گوناگون را فتح کرد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه کشتی ایران با کسب این مقام در قله قرارگرفته، بر ضرورت برنامه ریزی برای حفظ این مقام تاکید کرد و گفت: اگر برنامه ریزی صحیح داشته باشیم می توانیم در دیگر مسابقات جهانی از جمله المپیک، در رشته کشتی مدال آور باشیم زیرا این تنها ورزشی است که روح جوانمردی و پهلوانی در آن موج می زند.

احمدی نژاد همچنین با اشتباه دانستن حذف کشتی از مسابقات المپیک، تصریح کرد: کشتی تنها ورزشی است که با روح المپیک سنخیت دارد و کسانی که کار المپیک در دستشان است، می خواهند بدون زحمت در قله ها بمانند؛ البته بنده این موضوع را دنبال کرده و در این باره نامه نگاری خواهم نمود.

وی خطاب به قهرمانان تیم ملی کشتی آزاد کشور، گفت: شما کشتی گیران، با غیرت والا، پاکی، ایمان و صمیمیت، برای جوانان کشور الگو هستید و خوشحال باشید که ملت ایران را خوشحال کردید.

رییس جمهور همچنین در این دیدار از اهدای پاداش30 میلیون تومانی به قهرمانان تیم ملی کشتی آزاد خبر داد.

پیش از سخنان رییس جمهور نیز یکی از مربیان تیم ملی کشتی آزاد با ارائه گزارشی از تمرینات کشتی گیران، به نمایندگی از قهرمانان و اعضای کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد از حمایت های رییس جمهور و مسوولان ورزش کشور تقدیر و تشکر کرد.

همچنین در مراسم اهدای مدال تیم های اول تا سوم این رقابت ها، پس از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و اهدای کاپ قهرمانی و مدال های ورزشکاران، کشتی گیران تیم‌های کشتی ایران، روسیه و آمریکا با دکتر احمدی نژاد عکس یادگاری گرفتند.