دو تیم رئال مادرید و بارسلونا در چارچوب دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی کوپا دل ری در حالی سه شنبه شب در ورزشگاه نیوکمپ به مصاف هم می روند که دغدغه اصلی هر دو تیم در این روزها لیگ قهرمانان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم فوتبال بارسلونا در فاصله 13 هفته مانده به پایان رقابتهای لالیگا اکنون با اختلافی 16 امتیازی در صدر جدول قرار دارد و تقریبا خیالش از قهرمانی در این فصل راحت است.

در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رئال مقابل یونایتد به تساوی 1-1 رسیده اما بارسلونا با نتیجه 2 بر صفر مغلوب میلان شده است. رئال و بارسا درحالی باید در فاصله 5 روز 2 بار به مصاف هم بروند که اکنون صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان برای دو تیم بیشترین اهمیت را دارد.

سه شنبه شب دو تیم در چارچوب دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی کوپا دل ری با هم دیدار می کنند و شنبه در دور برگشت رقابتهای لالیگا به مصاف هم می روند. در دیدار رفت کوپا دل ری ابتدا فابرگاس بارسا را پیش انداخت اما رافائل واران نتیجه را در دقایق پایانی بازی به تساوی کشاند. رئال در فینال کوپادل ری سال 2011 بارسا را یک بر صفر شکست داد و قهرمان شد اما فصل گذشته بارسا رقیب دیرینه خود را فصل پیش در مرحله یک چهارم حذف کرد. تیم برنده این جدال باید در فینال به مصاف برنده دیدار سویا و اتلتیکومادرید برود.

* لیونل مسی با گلزنی در بازی سه شنبه شب می تواند به رکورد 18 گل آلفردو دی استفانو در رقابتهای ال کلاسیکو برسد.

* دو تیم تا به حال 254 بار در تمامی رقابتها به مصاف هم رفته اند که سهم بارسا 105 پیروزی و سهم رئال 92 پیروزی بوده است و 57 بازی دو تیم هم به تساوی انجامیده است.