۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۶:۱۳

گزارش مهر از اتفاقی که رخ نداد؛

قرار بود رونالدو بازیکن بارسلونا شود و مسی برای رئال مادرید بازی کند!

قرار بود رونالدو بازیکن بارسلونا شود و مسی برای رئال مادرید بازی کند!

خبرگزاری مهر – سرویس ورزشی: شاید اکنون غیرقابل باور باشد اما روزی قرار بود لیونل مسی به رئال مادرید بپیوندد و بازیکن این تیم باشد و کریس رونالدو به بارسلونا برود و با پیراهن آبی و اناری بازی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، کریستیانو رونالدو از جوانی اعلام کرده بود که رویایش بازی با پیراهن رئال مادرید است اما وقتی در سال 2010 در مورد احتمال پیوستنش به بارسلونا سئوال شد پاسخ او همه را شوکه کرد. رونالدو گفت: نمی‌توانید بگویید هرگز از آن لیون آب نمی‌خورید؛ هرگز نمی‌دانید در آینده چه اتفاقی می‌تواند رخ دهد.

رونالدو در سال 2009 با قراردادی 94 میلیون یورویی از منچستریونایتد به رئال مادرید پیوست. دو فصل قبل از آن منچستریونایتد از دست تاکتیک‌های رئال برای جذب رونالدو خسته و عصبانی شده بود و سرالکس فرگوسن در اظهار نظری گفت: آنها یک گروه مافیایی هستند. من یک ویروس هم به آنها نمی‌فروشم چه برسد به بازیکن.

در همین زمان بارسا با علاقه به داستان نگاه می‌کرد. در آن زمان مهاجم چپ کاتالان ها در سیستم 3-3-4 آنها رونالدینیو بود، بهترین بازیکن سال 2005 و بیشتر زمان سال 2006. اما ناگهان او افت کرد و باشگاه به این نتیجه رسید که باید جانشینی مناسب برای او به خدمت بگیرد. با همین منظور چیکی بگرشتاین مدیر ورزشی وقت بارسلونا در فوریه 2007 با خورخه مندز مدیر برنامه های کریس رونالدو مذاکراتی انجام داد تا مقدماتی انتقال او به نیوکمپ را فراهم کند.

در سال 2008 خوان لاپورتا رئیس وقت بارسا به دلیل نتایج نسبتا ضعیف بارسا در فصل 07-2006 و 08-2007 با انتقادهای شدیدی به دلیل شیوه ریاست باشگاه روبرو شد و در همان سال با انتخابات هدیت مدیره بارسا مواجه شد. یکی از رقبای او در انتخابات ساندرو روسل رئیس فعلی بارسا بود. وعده روسل در زمان انتخابات جذب یک ستاره برای بارسا بود: کریستیانو رونالدو.

روسل وقتی برای کمپانی نایکی کار می کرد نامی برای خود دست و پا کرد و نقشی کلیدی در جذب رونالدینیو برای بارسلونا داشت. او از رابطه هایی که در برزیل داشت استفاده کرد تا رونالدینیو را در سال 2004 متقاعد کند از پاری سن ژرمن به بارسلونا بپیوندد.

نایکی اسپانسر پیراهن بارسا ماند اما بعد از اینکه رونالدینیو این تیم را در سال 2008 ترک کرد دیگر بازیکن بزرگی به این تیم نپیوست. روسل اکنون امیدوار است این وضع را با آوردن نیمار تغییر دهد اما در سال 2008 گزینه مورد نظر او رونالدو بود.

در آن زمان مسی با سرعت بسیار بالا دل هواداران کاتالان را با بازی های فوق العاده و گل‌های فراوانش به دست می آورد. البته در سال 2008 و بعد از آن بود که مسی شکوفا شد و بهترین بازیهایش را برای بارسا زیر نظر پپ گواردیولا و بعد از آن تیتو ویلانووا انجام داد.

مسی نخستین بازی رسمی خود را در اکتبر 2004 برای بارسا انجام داد و ماه می به دلیل درخشش فوق العاده پیشنهاد تمدید قراردادی از سوی باشگاه دریافت کرد. مسی از آکادمی لاماسیا به تیم اصلی بارسا رسیده بود و از اینکه با پیراهن آبی و اناری بازی می کند خوشحال بود. او لحظه ای درنگ نکرد و قراردادش را با این تیم تمدید کرد. البته این توافق و قرارداد غیرقانونی بود چرا که مسی در آن سال تنها 17 سال داشت و به قرارداد برای معتبر بودن به امضای پدر مسی نیاز داشت.

پدر مسی که از اشتباه باشگاه کاتالانی و قول هایی که پیش از آن داده بودند و به عمل تبدیل نشده بود عصبانی بود به این فکر افتاد که شاید پسرش در یک باشگاه دیگر بتواند موفق تر باشد. در همین حال و احوال بود که یکی از مدیرهای برنامه های مسی پیشنهاد پیوستن به رئال مادرید را به عنوان بازیکن آزاد به او مطرح کرد.

فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید در نخستین دوره ریاست خود در این باشگاه بود و در آن زمان به شدت به دنبال جذب یک استعداد جوان با قراردادی آزاد بود اما از تداخل این قرارداد با بارسلونا بسیار می ترسید چرا که حس مریض ایجاد شده بعد از خرید لوئیس فیگو از بارسا را در سال 2000 به خوبی به یاد داشت.

در پایان بارسا خیلی زود اشتباه خود را تصحیح کرد و مسی قرارداد جدیدی با کاتالان ها به امضا رساند و از آن زمان به بعد به یکی از اسطوره های تاریخ این باشگاه تبدیل شد. در حالی که مسی بارسا را به عناوین قهرمانی فراوانی رساند و با گلزنی هایش رکوردها را یکی پس از دیگر می شکند، رونالدو در رئال تلاش می کند نام خود را در باشگاه رئال مادرید جاودانه کند و با میانگین فوق العاده گل هایی که برای این باشگاه به ثمر می رساند این باشگاه را به عناوین بزرگ برساند.

مسی امشب در یک ال کلاسیکو دیگر با رونالدو روبرو خواهد شد. لئو این روزها بارسا را رهبری می کند و کریس رونالدو هم در غیاب ایکر کاسیاس می تواند کاپیتان رئال باشد. دیگر نمی شود حتی تصورش را هم کرد که مسی با پیراهن رئال و رونالدو با پیراهن بارسا در دیدار امشب به میدان می رفت، اکنون اگر این اتفاق هم بخواهد رخ دهد هواداران هیچ یک از دو تیم آن را قبول نمی کنند.

کد خبر 2006383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha