رقابتهای انتخابی تیم ملی کاراته از صبح امروز در سالن شهید کبکانیان آغاز شد و در نهایت نفرات برتر هر وزن به عنوان اعضای اصلی تیم ملی جواز حضور در بازیهای کشورهای اسلامی را کسب می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از رقابتهای قهرمانی کشور در اراک و رقابتهای هفته گذشته ، این سومین مرحله از مسابقات انتخابی تیم ملی است و طبق برنامه قرار است همه مدعیان از جمله نفرات برتر مراحل قبل و اعضای تیم ملی اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان در پاریس ، روی تاتامی این رقابتها برای کسب جواز حضور در بازیهای کشورهای اسلامی مبارزه کنند.

سرپرست فدراسیون کاراته در خصوص این رقابتها با تاکید بر شفاف بودن نحوه انتخاب اعضای تیم ملی گفت:  از پیشکسوتان، اهالی کاراته و نمایندگان رسانه ها دعوت می کنم تا درمرحله جدید انتخابی ها حضور داشته و این شفافیت را به عینه شاهد باشند. در مسابقات مراحل مختلف انتخابی های تیم ملی، برترین داوران، نماینده کمیته ملی المپیک و بسیاری از اهالی این رشته حضور داشتند و سلامت در مسابقات را مشاهده کردند.

علیرضا سمندر افزود: خود ورزشکاران شاهد تلاش فدراسیون برای برگزاری مسابقات به دور از مشکل هستند و برای ما بین نفرات اردونشین هیچ تفاوتی نیست و در پایان این مسابقات ترکیب نفرات اعزامی به بازی های کشورهای اسلامی مشخص خواهد شد. از داوران خواسته ام چون گذشته بهترین قضاوت خود را انجام دهند و یقین داشته باشید برای فدراسیون هیچ تفاوتی بین نفرات نیست و ما فقط به دنبال افتخار آفرینی در مسابقه های مختلف هستیم.

رقابتهای انتخابی به صورت دوره ای بین مدعیان هر وزن برگزار خواهد شد و کاراته کایی که بیشترین امتیاز را در یک وزن کسب کند می تواند به عضویت تیم ملی درآید.

نفرات حاضر در مسابقات انتخابی عبارتند:

وزن 55- کیلوگرم: وحید حسنی‌پور، مهدی حاتمیان و مجید حسن‌نیا
وزن 60- کیلوگرم: هامون درفشی‌پور، مجتبی یوسفی‌فرد، علیرضا اجدادی، مجتبی شکوهی و امیر مهدی‌زاده(ملی پوش مسابقات جهانی)
وزن 67- کیلوگرم: حسین سمندر، حامد زیگساری، محمد غروبی و سعید احمدی (ملی پوش مسابقات جهانی)
وزن 75- کیلوگرم: سعید حسنی‌پور، رضا بهرام‌پور، مرتضی شفائی، بهمن عسگری، سعید فرخی و ابراهیم حسن‌بیگی(سه کاراته‌کای آخر عضو تیم اعزامی به جهانی)
وزن 84- کیلوگرم: مهدی سلطانی، هادی صفیه، مازیار الهامی و علی فداکار(دو کاراته‌کای آخر عضو تیم اعزامی به فرانسه)
وزن84+ کیلوگرم: میلاد یاری، پیمان سلطانیان، سامان حیدری، سجاد گنج‌زاده و ذبیح‌اله پورشیب(سه کاراته‌کای آخر عضو تیم اعزامی به فرانسه)