۱۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۵۶

سرمربی تیم ملی کاراته در گفتگو با مهر:

مسابقات انتخابی حرف و حدیثی باقی نگذاشت/ با بدعت‌های کاراته مبارزه می‌کنم

مسابقات انتخابی حرف و حدیثی باقی نگذاشت/ با بدعت‌های کاراته مبارزه می‌کنم

سرمربی تیم ملی کاراته از برگزاری رقابتهای انتخابی تیم ملی در بهترین شرایط، با قضاوت خوب داوران و حضور مسئولان فدراسیون خبر داد و گفت: برگزاری مطلوب این مسابقات هیچ حرف و حدیثی باقی نگذاشت.

مسعود رهنما در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد برگزاری رقابتهای انتخابی تیم ملی کاراته ضمن بیان مطلب فوق افزود: رقابتها حساسیت بالایی نداشت و همین موضوع باعث شد تا امتیازات زیادی رد و بدل نشود ولی با این وجود مسابقات خوب و جذابی شاهد بودیم. البته این رقابتها نشان داد برای موفقیت این تیم باید خیلی تلاش کنیم.

وی ادامه داد: نفرات انتخاب شده باید یک دوره آمادگی جسمانی برای افزایش استقامت بدنی را پشت سر بگذارند چرا که کاراته‌کاها در لحظات اولیه مبارزه وضعیت متفاوتی با لحظات پایانی وقت مبارزه داشتند. به همین دلیل باید روی برنامه‌های بدنسازی تمرکز بیشتری داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی کاراته در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مبارزه با بدعتهای ناخوشایند کاراته اشاره کرد و یادآور شد: اضافه وزن یکی از همین بدعتهاست، در وزن 60- کیلوگرم همین اضافه وزن باعث شد تا نفر اصلی را انتخاب نکنیم. کاراته‌کاهای این وزن روز چهارشنبه تحت تاثیر کنترل وزن عملکرد خوبی نداشت ولی روز پنجشنبه با 4 کیلو بالای وزن قانونی به مراتب مبارزات بهتری به نمایش گذاشتند، بر همین اساس از این پس کاراته‌کاها باید وزن خود را کنترل کنند و توانائی‌های خود را بر اساس وزن قانونی نمایش دهند.

وی ادامه داد: ارفاق وزن پارامتر مخربی است که در اختیار کاراته‌کاها قرار می‌گیرد. بنده معتقدم باید از رقابتهای قهرمانی کشور کنترل وزن را آغاز کنیم و در همه مراحل مسابقات انتخابی انجام شود تا در زمان اعزام و حضور در مسابقات مهم با مشکلات جدی مواجه نشویم.

رهنما در مورد نحوه انتخاب دو نماینده دیگر اوزان 60- کیلوگرم و 67- کیلوگرم هم اظهار داشت: وزن 60- کیلوگرم به دلیل مشکل اضافه وزن انتخاب نشد و در وزن 67- کیلوگرم چون یکی شاگرد مستقیم بنده بود و کاراته‌‎کای دیگر هم فرزند رئیس فدراسیون بود، با توجه به عملکرد قابل قبول دو کاراته‌کا، به زمان دیگری موکول شد.

وی در خصوص وضعیت مهدیزاده و احمدی هم تصریح کرد: این دو قهرمان و نایب قهرمان جهان در سال 2012 به دلیل آسیب دیدگی در این مسابقات حضور پیدا نکردند، به همین دلیل به آنها فرصت دادیم بعد از رفع مشکل آسیب دیدگی در اردو شرکت کنند. ولی بعد از حضور در اردو باید کلیه مراحلی را که نفرات فعلی گذرانده‌اند، را پشت سر گذاشته و بعد در شرایطی یکسان در مسابقات انتخابی شرکت کنند.

سرمربی تیم ملی کاراته در پایان در خصوص برنامه تمرینی تیم ملی تا پایان سال گفت: اردوی فعلی تیم ملی تا دوشنبه 14 اسفد ماه ادامه خواهد داشت و سپس کاراته‌کاها بعد از چند روز استراحت باید 21 اسفندماه خود را کادر فنی تیم ملی در شهرستان رشت معرفی کنند.

قابل ذکر است تیم ملی کاراته خود را برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی آماده می‌کند.

کد خبر 2008726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha