به گزارش یک روزنامه آلمانی منتقدان به نجات یورو و مخالفان طرح نجات ارز مشترک تصمیم دارند در این کشور حزبی تاسیس کرده و در انتخاباتهای آینده آلمان و اروپا شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از نشریه "فوکوس" و بر اساس گزارشی که روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" منتشر کرده است یک گروه از تحلیلگران و اقتصاد دانان آلمانی به همراه برخی مخالفان چتر نجات یورو و صندوق ثبات اروپا می خواهند در این کشور یک حزب به نام "راه های چاره ای برای آلمان" تاسیس کنند.

بر اساس این گزارش منتقدان نجات یورو در آلمان در آوریل رسما تاسیس حزب خود را اعلام کرده و در انتخابات پارلمانی سپتامبر آینده آلمان و همچنین در انتخابات اروپا در ژوئن 2014 شرکت خواهند کرد.

بسیاری از کارشناسان و روزنامه نگاران و اقتصاد دانان معروف آلمانی از حمایت کنندگان تاسیس چنین حزبی در آلمان می باشند. بر این اساس بسیاری از اساتید لیبرال و محافظه کار نیز برای تاسیس چنین حزبی تلاش می کنند.

"هانس اولاف هنکل"، رئیس سابق فدراسیون صنعتی"بی دی ای" آلمان نیز در لیست حمایت کنندگان تاسیس چنین حزبی در کشورش قرار دارد.

به گزارش "فرانکفورتر آلگماینه" این حزب، مخالف نجات یورو بوده و در این راستا کار می کند، اما اعتقاد خود به لزوم اتحاد و یکپارچگی صلح آمیز اروپا را بیان کرده و بر آن تاکید دارد.