۳۰ بهمن ۱۳۹۱، ۱۰:۳۸

یک روزنامه آلمانی گزارش داد:

نگرانی آلمان از ضررهای اقتصادی تجارت آزاد با آمریکا

نگرانی آلمان از ضررهای اقتصادی تجارت آزاد با آمریکا

یک روزنامه آلمانی از نگرانی بخشهای اقتصادی آلمان درباره ضررهای حاصل از تجارت آزاد اروپا با آمریکا که قرار است مذاکرات رسمی آن در آینده آغاز شود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آلمانی "هندلز بلات" در گزارشی از نگرانی و ترس بخش های تجاری ،صنعتی و اقتصادی آلمان از تجارت آزاد با آمریکا که قرار است به زودی مذاکرات آن بین طرفین آغاز شود خبر داده و نوشت: بخشهای صنعتی و تجاری آلمان نگرانند که بسیاری از قشر متوسط جامعه از به وجود آمدن منطقه تجارت آزاد بین آمریکا و اروپا سودی نبرند.
اتاق صنایع و بازرگانی آلمان (DIHK) از ضرر و زیانهای احتمالی قرارداد تجارت آزاد بین اروپا و آمریکا برای اقتصاد آلمان هشدار داده است.
"فولکر ترایر" از مسئولان اتاق صنایع و بازرگانی آلمان در این باره اظهار داشته است که اگر کشور چین، چنین قراردادی را به عنوان اهانت و توهین به خود ارزیابی کند به شرکتهای بومی آسیب جدی وارد می شود.
به اعتقاد این کارشناس اقتصادی آلمانی، اکثر شرکتهای صادرکننده متوسط از این قرارداد تجارت آزاد سودی نمی برند.
"فولکر ترایر" بر این عقیده است که ما در حال حاضر تجارت پر رونق و خوبی با آمریکا داریم و این مسئله مهم است که ما مشترکا با آمریکا به فکر قرارداد تجارت آزاد با کشورهای چین،روسیه،هند و برزیل باشیم.
رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه گذشته پذیرش مذاکرات رسمی با اتحادیه اروپا درباره یک قرارداد تجارت آزاد فراگیر را اعلام کرده است. مدتهاست که بحث هایی در این باره بین طرفین به وجود آمده است. اروپا و آمریکا امیدوارند از این راه محرکهای رشد اقتصادی برای اقتصادهای در حال رکود و ضعف خود ایجاد کنند.  

کد خبر 1816911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha