اراک-خبرگزاری مهر: معاون پشتيبانی آموزش و پرورش ساوه از آمادگی بیش از 200 کلاس برای پذیرایی از مهمانان نوروزی در این شهرستان خبر داد.

مرتضی كريمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: 227 کلاس در قالب 27 واحد آموزشی به منظور پذيرايی از مهمانان نوروزی از سوی ستاد اسكان نوروزي شهرستان ساوه تجهيز شد.

وی با بیان اینکه این تعداد واحد آموزشی جهت اسكان مسافران فرهنگی در نظر گرفته شده است٬ ادامه داد: این اماکن دارای امكاناتی نظير اجاق گاز، فرش، يخچال، موكت، پتو، سالن تلويزيون و دوش آب گرم است.

معاون پشتيبانی آموزش و پرورش ساوه گفت: طی جلساتی كه با حضور مديران٬ سرايداران مدارس و همچنين كادر اجرايی ستاد اسكان آموزش و پرورش برگزار شد٬ هماهنگی لازم جهت فراهم کردن شرايط اسكان مطلوب و ايمن مسافران فرهنگی در ايام تعطيلات نوروز انجام شده است.

کریمی خاطر نشان کرد: مهمانان نوروزی از 29 اسفند ماه سال جاری تا 12 فروردین ۹۲ به مدت 14 روز در مدارس و اماكن فرهنگی آموزش و پرورش اسكان می يابند.

معاون پشتيبانی آموزش و پرورش ساوه گفت: طبق آمار اعلام شده از سوی اداره كل آموزش و پرورش استان مركزی،‌ در نوروز سال قبل  ستاد اسكان مسافران فرهنگی ساوه بيشترين سهم را در پذيرش مهمانان نوروزی اين استان داشت.

افزايش صد درصدی تعداد مراجعه كنندگان به ستاد اسكان ساوه در سال گذشته

وی با اشاره به موقعيت جغرافيايی اين شهرستان اظهار کرد: در ايام تعطيلات نوروز سال گذشته 8 هزار و 111 مسافر از امكانات 31 آموزشگاه به تعداد 256  كلاس و نماز خانه بهره مند شدند.

معاون پشتيبانی آموزش و پرورش ساوه اضافه کرد: افزايش صد درصدی تعداد مراجعه كنندگان به ستاد اسكان ساوه در سال گذشته منجر به افزايش تعداد پايگاه های اسكان مسافران نوروزی از 26 پايگاه به 31 پايگاه شد.

کریمی با بیان اینکه مطابق با اين افزايش تعداد اتاق در نظر گرفته شده برای اين منظور نيز از 220 اتاق به 256 اتاق افزايش يافت، اظهار کرد: امسال نيز تمهيدات لازم جهت هرگونه تغيير و افزايش آمار مسافران انديشيده شده است.