حمیدرضا صمدزاده با اشاره به اتفاقی که منجر به لغو دیدار نخست تیم‌های پتروشیمی و مهرام در فینال لیگ بسکتبال شد، گفت: ما دنبال بهانه نبودیم و بازیکنان‌مان هم دنبال فیلم بازی کردن نبودند اما باید دید اگر چنین اتفاقی برای تیم مقابل در تهران می‌افتاد، چه عکس العملی نشان می‌دادند.

حمیدرضا صمدزاده در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت کلی مهدی کامرانی که بعد از پرتاب ترقه به بیمارستان منتقل شد، اظهارداشت: بعد از 5 ساعت معطلی در بیمارستان چشم مهدی کامرانی معاینه شد اما خوشبختانه مشکل خیلی حادی برای او ایجاد نشده است. فقط پزشک تاکید کرد که کامرانی تا 5- 4 ساعت تار می‌بیند اما مشکلی برای بازی کردن ندارد. ضمن اینکه پای او هم دچار سوختگی سطحی شده است.

وی ادامه داد: امروز هم شرایط کلی مهدی کامرانی خوب است. فقط کمی احساس سردرد دارد که خیلی زیاد نیست. در کل او مشکل خاصی ندارد و اگر شرایط لازم برای بازی را داشته باشد، بنا به تصمیم اعضای کادر فنی در ترکیب قرار می‌گیرد.

سرپرست تیم مهرام با اشاره به جریان دیدار نخست مقابل پتروشیمی و اینکه بعد از پرتاب ترقه بازی لغو شد، خاطرنشان کرد: تماشاگران در طول بازی و تا پیش از پرتاب ترقه هیچ مشکلی ایجاد نکردند و فقط در حال تشویق تیم خودشان بودند. اما به هر حال همان یک اتفاق مشکل ساز شد.

"اگر جریان و نتیجه بازی به سود مهرام بود بازهم حاضر به نیمه تمام ماندن آن می‌شدید"؟، صمدزاده در پاسخ به این پرسش گفت: ما دنبال بهانه نبودیم و بازیکنان‌مان هم دنبال فیلم بازی کردن نبودند که بخواهند با ظاهرنمایی به آسیب دیدگی بازی را لغو کنند. اگر فدراسیون اجازه دهد، مشابه همین کار را موقع بازی در تهران انجام می‌دهیم، ببینیم عکس العمل بازیکنان و مربیان تیم مقابل چیست. خدا را شکر مهدی کامرانی هیچ آسیب جدی ندیده است اما فکرش را کنید پرتاب ناگهانی ترقه و صدای آن در نزدیک ترین فاصله ممکن، چه تاثیری می‌گذارد. مشخص است که بازیکن شوکه می‌شود و به هم می‌ریزد.

وی تاکید کرد: اگر ترقه جلوی پای بازیکن ما به زمین نمی‌خورد، بازی را ادامه می‌دادیم اما ترقه درست کنار پای بازیکن ما پرتاب شد و باعث به هم ریختن و شوکه شدن او شد. با این شرایط امکان ادامه بازی وجود نداشت. به هر حال باید به این موضوع فکر کرد که اگر در این اتفاق مشکلی برای بازیکن ما ایجاد می‌شد، چه کسی جوابگو بود؟

صمدزاده با اشاره به اینکه پس از چند ساعت تصمیم به تکرار دیدار اول تیم‌های پتروشیمی و مهرام گرفته شد، گفت: باید این موضوع برای فدراسیون تجربه شود تا حداقل برای سال آینده در آئین نامه خود قانونی لحاظ کنند تا در چنین مواردی بر اساس آن تصمیم گیری کنند.

سرپرست تیم بسکتبال مهرام در پایان با اشاره به اینکه طبق تصمیم گرفته شده قرار است دیدار امروز برابر پتروشیمی با حضور تنها 700 تماشاگر برگزار شود، گفت: این تصمیمی است که گرفته شده و به آن احترام می‌گذاریم. اما مشخص نیست معیار شمارش تماشاگران چیست و اصلا چه کسی می‌خواهد آنها را برای ورود به سالن بشمارد.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار نخست تیم‌های پتروشیمی و مهرام در مرحله نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر در حالیکه در دقایق پایانی نیمه اول به سود تیم میزبان در جریان بود، به دلیل پرتاب ترقه نیمه تمام ماند. قرار است این بازی امروز تکرار شود.