رامين مهمانپرست سخنگو و رئيس مركز ديپلماسي عمومي و رسانه اي وزارت امور خارجه با عبدالمنعم بن منصور بن سعيد الحسني وزير اطلاع رساني عمان ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزير اطلاع رساني عمان در اين ديدار ايران را كشوري بزرگ با تمدن و فرهنگي كهن و تاريخي توصيف كرد و روابط بين جمهوري اسلامي ايران و سلطنت عمان را روابطي ممتاز و ديرينه دانست و از فضاي دوستي و برادري حاكم بر روابط بين مردم و دولت هاي دو كشور ابراز خرسندي کرد.

وي با اشاره به عزم و اراده سران دو كشور بخصوص پادشاه عمان براي توسعه و تعميق بيش از پيش روابط با جمهوري اسلامي ايران و لزوم تداوم سفرهاي مقامات دو كشور بخصوص مسئولين و دست اندركاران بخش هاي فرهنگي و رسانه اي براي تقويت همكاري ها در اين عرصه ها تاكيد كرد و از سفر متقابل هياتهاي رسانه اي براي پوشش واقعيتها و ظرفيتهاي دو كشور در عرصه هاي مختلف استقبال نمود.

 عبدالمنعم بن منصور بن سعيد الحسني همچنين با اشاره به جاذبه هاي گردشگري و طبيعي كشورمان و علاقه وافر مردم اين كشور براي سفر به ايران و استفاده از طبيعت و نيز خدمات پزشكي و درماني در ايران بر لزوم همكاري و تعامل بيشتر براي تقويت ارتباطات مردمي بين دو كشور تاكيد نمود.

 رامين مهمانپرست سخنگو و رئيس مركز ديپلماسي عمومي و رسانه اي وزارت امور خارجه نيز در اين ديدار روابط بين تهران و مسقط را عالي توصيف كرد و عزم و اراده مقامات دو كشور براي تعميق و توسعه بيش از پيش روابط را مورد تاكيد قرار داد.

رئيس مركز ديپلماسي عمومي و رسانه اي وزارت امور خارجه فرهنگ و رسانه را دو ابزار موثر و كارآمد در جهت تعميق و گسترش روابط بين كشورها و ملتها دانست و افزود: در برهه‌اي كه شاهد هجمه شديد تبليغاتي و فرهنگي دشمنان جهان اسلام و صهيونيستها عليه اسلام و مسلمين هستيم ضرورت بهره برداري از اين ابزارهاي رسانه اي و فرهنگي براي معرفي چهره واقعي اسلام و واقعيتهاي كشورهاي اسلامي بيش از پيش احساس مي شود و كشورهاي منطقه بايد با استفاده از توانمنديهاي تبليغاتي و فرهنگي خود با توطئه هاي دشمنان كه درصدد تفرقه افكني و دامن زدن به درگيريهاي قومي و مذهبي هستند مقابله نمايند.

سخنگوي وزارت امور خارجه نقش رسانه هاي گروهي ، نخبگان ديني ، فرهنگي ، علمي و دانشگاهي را در اين راستا بسيار موثر و مهم دانست و آمادگي همه جانبه كشورمان را براي همكاري و تعامل سازنده بين بخشهاي فرهنگي و رسانه اي كشورهاي منطقه بخصوص ايران و عمان مورد تاكيد قرار داد.

مهمانپرست همچنين نقش رسانه هاي گروهي در شناسايي ظرفيتها و توانمنديهاي كشورهاي اسلامي با يكديگر را مهم دانست و افزود: رسانه هاي گروهي مي توانند با اطلاع رساني صحيح  و دقيق زمينه ارتقاء و گسترش روابط بين دو كشور در ابعاد مختلف اقتصادي و تجاري و فرهنگي و گردشگري را فراهم نمايند.

 

ديدار سخنگوي وزارت امور خارجه با مديرعامل خبرگزاري رسمي عمان و بازديد از خبرگزاري ، تلويزيون و موسسه مطبوعاتي عمان

 

همچنین رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه و رئيس مركز ديپلماسي عمومي و رسانه اي وزارت امور خارجه كشورمان صبح امروز دوشنبه همچنين با خانم زمزم بنت سليمان الراشديه مديرعامل خبرگزاري رسمي عمان و يوسف الحارسي مدير توسعه و نوآوري تلويزيون عمان و ابراهيم بن احمد الكندي مدير موسسه مطبوعاتي و انتشاراتي عمان بطور جداگانه ديدار و گفتگو كرد و از بخش هاي مختلف سازمانهاي خبرگزاري رسمي ، تلويزيون و موسسه مطبوعاتي عمان بازديد بعمل آورد.

مهمانپرست در اين ديدارها با تشريح فعاليت گسترده و متنوع رسانه هاي ديداري و شنيداري در ايران بخصوص فعاليت خبرگزاري ها و مطبوعات متعدد و توانمنديها و ظرفيتهاي فني و حرفه اي رسانه اي و خبري در كشورمان بر وجود ظرفيت بسيار گسترده بين رسانه هاي دو كشور تاكيد كرد.

مهمانپرست ضرورت ايجاد شبكه قدرتمند رسانه اي در بين كشورهاي منطقه براي تقويت همكاريها و اطلاع رساني از واقعيتها و پيشرفتهاي كشورهاي اسلامي و خنثي نمودن تبليغات سوء دشمنان را مورد تاكيد قرار داد.

مديران خبرگزاري ، تلويزيون و موسسه مطبوعاتي عمان نيز در اين ديدارها با اشاره به اهميت نقش و جايگاه جمهوري اسلامي ايران و اخبار و تحولات كشورمان بر علاقه مندي خود براي همكاري با رسانه هاي ايراني و تبادل اخبار و اطلاعات تاكيد كردند.

مديران رسانه هاي عماني همچنين آمادگي خود را براي تبادل هياتهاي رسانه اي و خبرنگاري براي پوشش تحولات و پيشرفتها و توانمنديهاي دو كشور اعلام کردند.