۲۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۸:۳۱

ديدار سخنگوي وزارت امور خارجه با رئيس دانشگاه سلطان قابوس عمان

ديدار سخنگوي وزارت امور خارجه با رئيس دانشگاه سلطان قابوس عمان

رامين مهمانپرست سخنگو و رئيس مركز ديپلماسي عمومي و رسانه اي وزارت امور خارجه صبح امروز در مسقط با دكتر علي البيماني رئيس دانشگاه سلطان قابوس عمان ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهمانپرست در اين ديدار ضمن تشريح ابعاد گسترده و متنوع فعاليت ها و پيشرفت هاي علمي و پژوهشي در دانشگاه ها و مراكز علمي و تحقيقاتي كشورمان خاطرنشان كرد پايه و اساس رشد و پيشرفت و استقلال هر كشوري در سايه تسلط و فراگيري جوانان آن به علوم و فنون جديد محقق مي شود و خوشبختانه دانشمندان جوان ايراني در سال هاي اخير به موفقيت هاي بسيار چشمگيري در دستيابي به فناوري هاي جديد در عرصه هاي مختلف دست يافته اند.

سخنگوي وزارت امور خارجه همكاريهاي علمي و دانشگاهي را يكي از ظرفيت هاي بسيار خوب دو كشور ايران و عمان براي توسعه روابط عنوان كرد و بر آمادگي و زمينه مناسب اين همكاريها بين دانشگاه هاي مختلف كشورمان با دانشگاه عمان در زمينه هاي تبادل استاد و دانشجو ، انجام پروژه هاي تحقيقاتي مشترك ، برگزاري دوره هاي كوتاه مدت آموزشي و نيز تورهاي دانشجويي و پذيرش متقابل دانشجويان بورسيه در رشته هاي مورد نياز تاكيد كرد.

علي البيماني رئيس دانشگاه سلطان قابوس عمان نيز در اين ديدار از سطح بالاي علمي دانشگاه هاي ايران تمجيد كرد و با اشاره به همكاريهاي موجود بين دانشگاه سلطان قابوس با دانشگاه شيراز آمادگي اين دانشگاه را براي توسعه همكاريهاي علمي و تحقيقاتي و تبادل استاد و دانشجو و برگزاري دوره هاي آموزشي و تورهاي دانشجويي اعلام داشت.

اضافه مي نمايد سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در ادامه از بخشهاي مختلف دانشگاه سلطان قابوس از جمله كتابخانه مركزي و مراكز فرهنگي و مطالعاتي اين دانشگاه بازديد كرد.
 

کد خبر 2017536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha