شیراز- خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان ممسنی گفت: شهرستان ممسنی دارای امامزاده ،مناطق گردشگری طبیعی و تاریخی بسیاری است که می تواند در ایام نوروز گردشگر زیادی را جذب کند.

جواد هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آمادگی شهرستان ممسنی برای ایام نوروز اظهار داشت: شهرستان ممسنی دارای طبیعت زیبا و مناطق گردشگری زیادی است که خوشبختانه امسال با بارش  باران این زیبایی دو چندان شده است.

وی ادامه داد: وجود کوههای پوشیده از جنگل، رودخانه های فصلی مناطق زیبایی را ایجاد می کند و این مناظر طبیعی به خوبی می تواند گردشگران نوروزی را به خود جذب کند.

فرماندار شهرستان ممسنی بیان داشت: تنگ بوان یا بهشت گمشده در حدود ۲۰ کیلومتری از شهر نورآباد، وجود پنجمین آبشار بزرگ ایران به نام پولکی، روستای هرایرز در جنوب شرقی شهر نورآباد ممسنی که دارای قدمتی تاریخی است، چشمهٔ سراب باغ، تفرجگاه سراب بهرام، تفرجگاه تنگه گجستان، تفرجگاه برم شور ماهور و.. از جمله مناطق گردشگری طبیعی ممسنی است.

هاشمی با تاکید بر اینکه این شهرستان امام زاده ها و مراکز تاریخی زیادی  دارد بیان داشت: از جمله مکان‌های دیدنی و تاریخی این شهرستان امامزاده در آهنین، امامزاده شاه میر، امام زاده بابامنیر، بنای عمارت، بنای کل لوله، شهر قدیمی چشمه سردو، قلعه سفید، قلعه شاه جهان احمد، قلعه چرو، قلعه ککا، دیمه میل (میل آزاد یا میل اژدها)، کتیبه‌های کورنگون (کرنگون)، نقش بهرام ، پل فهلیان و شهر تاریخی لیدوما است.

وی افزود: اگرچه روی شهر تاریخی لیدوما تاحدودی خاک پوشانده شده اما هنوز آثاری از آن وجود دارد و جاذبه تاریخی زیادی دارد.

فرماندار ممسنی اظهار داشت: وجود نقش بهرام در مسير جاده نورآباد- كازرون، در محوطه باصفايي كه سراب بهرام ناميده مي شود از دیگر مناطق معروف شهرستان است.

هاشمی یادآور شد: در ایام نوروز برای استقبال و اسکان مسافران برنامه ریزی های لازم انجام شده و 28 مدرسه ، 25 مسجد و امام زاده و  دو کمپ آماده راهنمایی و ارائه خدمات به مسافران هستند.

وی با اشاره به همزمان شدن ایام عید با دهه فاطمیه  ادامه داد: تا قبل از شروع دهه برنامه های شاد  مانند جنگ شادی، سیاه چادرهای عشایری و اجرای مراسم سنتی در شهرستان برگزار می شود.

فرماندار شهرستان ممسنی تاکید کرد: برای معرفی شهرستان به گردشگران بروشورهایی در نظر گرفته شده تا افرادی که آشنایی با اماکن گردشگری شهرستان ندارند با این مکان ها آشنا شوند.

هاشمی اضافه کرد: پارسال حدود 20 هزار گردشگر به ممسنی مسافرت کرد و امسال نیز با وجود بارش های گذشته و ایجاد طبیعت زیبا پیش بینی حضور 30 هزار گردشگر را داریم.