رهبر جنبش پنج ستاره در ایتالیا در گفتگو با یک روزنامه آلمانی با تاکید بر اینکه کشورش دیگر متعلق به منطقه یورو نیست و هیچ آینده ای در این حوزه ندارد، تصریح کرد که تنها آلمان است که از اتحادیه اروپا سود می برد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از هفته نامه "اشترن"، "بپه گریلو"، رهبر جنبش "پنج ستاره" ایتالیا که در انتخابات پارلمانی این کشور موفقیت قابل توجهی به دست آورد، در گفتگو با روزنامه "هندلزبلات" آلمان ، ایتالیا را دیگر عضوی از منطقه یورو ندانسته و تصریح کرد که در واقع ایتالیا خارج از منطقه یورو قرار دارد.
وی که به باقی ماندن کشورش در منطقه یورو اعتقادی ندارد، همچنین این انتقاد را به کشور آلمان وارد کرده که به تنهایی از اتحاد اروپایی سود می برد.
این سیاستمدار ایتالیایی این پرسش را مطرح می کند که چرا فقط آلمان باید سود برنده باشد؟ مسئله اصلی این است که چه اتفاقی برای اروپا افتاده است؟ چرا ما هیچ سیاست اطلاع رسانی مشترک،سیاست مالیاتی مشترک و سیاست مهاجرت مشترک در اروپا نداریم؟
وی همچنین تصریح کرد که دولتهای شمال اروپا تنها تا وقتی ما را نگه خواهند داشت که برای آنها سود داشته باشیم و بعد از آن ما را به حال خود رها می کنند تا سقوط کنیم.
"بپه گریلو"، کمدین معروف ایتالیایی به عنوان مشکوک به ارز مشترک اروپایی شهرت داشته و از احزاب قدیمی و سنتی ایتالیا حمایت نکرده و تشکیل یک دولت جدید از گروههای متخصص را رد می کند.
وی خود را دشمن اروپا ندانسته و در گفتگو با "هندلز بلات"، اظهار داشته است که من تنها گفته ام که یک تصمیم B برای اروپا را می خواهم و از دموکراسی بیشتر در اتحادیه اروپایی حمایت می کنم. شهروندان اروپایی باید بتوانند در مسائل مهمی از جمله قرارداد لیسبون در قالب یک همه پرسی مشارکت کنند.
جنبش پنج ستاره "گریلو" توانست در انتخابات پارلمانی ایتالیا به شکل غافلگیر کننده ای 25 درصد آراء را از آن خود کند."گریلو"، موافق همکاری با هیچ یک از ائتلافهای چپ میانه و راست برای تشکیل دولت جدید نیست.