۱۹ اسفند ۱۳۹۱، ۸:۳۸

یک سیاستمدار آلمانی:

خروج ایتالیا از منطقه ارز مشترک امکان پذیر است/ بحران یورو هنوز تمام نشده است

خروج ایتالیا از منطقه ارز مشترک امکان پذیر است/ بحران یورو هنوز تمام نشده است

یک سیاستمدار آلمانی خروج ایتالیا از منطقه یورو را با توجه به شرایط فعلی این کشور عجیب ارزیابی نکرده و آن را ممکن دانسته و تصریح کرد که اروپا هنوز بر بحران غلبه نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از "نشریه فوکوس"، "رینر برودرلی" رئیس حزب دموکرات آزاد آلمان (FDP)، خروج ایتالیا از منطقه یورو را با توجه به اینکه حدود دو هفته بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی، این کشور همچنان در بن بست سیاسی به سر می برد، ممکن ارزیابی کرده و از این کشور درخواست اقدامات شدیدتری را در راستای حل این مسئله کرد.

وی که در شبکه "زد دی اف" آلمان سخن می گفت همچنین تصریح کرد که ایتالیا خود باید تصمیم بگیرد که آیا می خواهد خود را با ارز مشترک تطبیق دهد یا نه و اگر مطابقت با یورو را نمی خواهد خود باید مسئولیت و عواقب آن را بر عهده بگیرد. چنین تصمیم گیری صرفا بر عهده خود ایتالیا است.

"برودرلی" در ادامه با تاکید بر اینکه یورو به عنوان ابزاری برای پیشرفت اروپایی مهم است اما تاکید کرد که اجباری نیست که اعضاء در همان جایی که امروز هستند باقی بمانند، قواعد بازی باید رعایت شود، تنها گزینه ای که به جای خروج ایتالیا از یورو می توان در نظر گرفت در پیش گرفتن اقدامات موثرتر و جدی تر از طرف این کشور است. مسئله اصلی این کشور نداشتن شایستگی رقابت و به مشکل نخوردن در مسیر اصلاحات و عدم شایستگی دولت است.

این سیاستمدار آلمانی با تاکید بر اینکه در ایتالیا تا امروز نه هزینه های دولتی کاهش پیدا کرده و نه بازار کار به ثبات رسیده است، درباره بحران یورو هشدار داده و گفت: بحران یورو سپری نشده است. میزان تحمل آلمان به مرز خود نزدیک شده است. این طور نمی تواند باشد که آلمانی ها با مالیاتهای خود هزینه خطاهای دیگر کشورهای اروپایی را پرداخت کنند.

کد خبر 2014385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha