۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۳۷

یک روزنامه سوئیسی تحلیل کرد:

کابوس اروپا درباره ایتالیا تعبیر می شود/ احتمال بن بست روند اصلاحات در ایتالیا

کابوس اروپا درباره ایتالیا تعبیر می شود/ احتمال بن بست روند اصلاحات در ایتالیا

یک روزنامه سوئیسی در مطلبی با توجه به نتایج اولیه انتخابات پارلمانی در ایتالیا که نشان از بن بست سیاسی در این کشور دارد کابوس اروپا درباره ایتالیا را در حال محقق شدن ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه سوئیسی "تاگس انسایگر" در تحلیلی نوشت: کابوس اروپا درباره ایتالیا در آستانه محقق شدن است. بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی در ایتالیا در دو روز گذشته  حالا ایتالیا در معرض خطرِ قرار گرفتن در یک شرایط بن بست سیاسی قرار دارد. چنین شرایطی سمی برای اروپا بوده و اعتماد منطقه یورو را به خطر می اندازد.

نویسنده در ادامه با تاکید بر اینکه البته اروپا تجربه به وجود آمدن یک بن بست سیاسی در اعضای بحران زده خود بعد از انتخابات را در یونان و سال گذشته داشته است، در ادامه نوشت: یونانی ها هم در سال گذشته و در نقطه اوج بحران یورو باید انتخابات پارلمانی خود را مجدد تکرار می کردند تا در دور دوم یک دولت ائتلافی امکان شکل گیری داشته باشد. البته ایتالیا به عنوان سومین قدرت اقتصادی منطقه یورو مطرح است و متفاوت از دیگر اعضا است. یک بن بست سیاسی در ایتالیا چالشی جدید برای اروپا خواهد بود.

نویسنده در ادامه با تاکید بر اینکه اروپا همچنان در برابر نتایج اولیه انتخابات در ایتالیا سکوت کرده و منتظر نتایج نهایی است در بخش دیگری از این مطلب خاطر نشان کرد که برگشت سیلویو برلوسکونی به عنوان سناریوی کاملا وحشتناکی برای اروپا است. نامزدی که اروپاییان آرزوی روی کار آمدن مجدد آن را دارند "ماریو مونتی" بود.

اصلاحات مد نظر وی در بحران یورو به زعم اروپاییان، ایتالیا را به سمت آرامش سوق می دهد

انتخابات پارلمانی ایتالیا.

از محافل اروپایی خبر می رسد که بدترین حالت که می تواند در ایتالیا رخ دهد، ابهام و بن بست سیاسی است. یک بن بست سیاسی چند هفته ای، در جستجوی تشکیل دولت جدید که در پایان انتخابات دیگری را برای این کشور رقم بزند هزینه بالایی دارد. چنین شرایطی در یونان سبب شد که عملا اصلاحات به مدت یک سال در بن بست قرار گیرد. این در حالی است که چنین شرایطی یعنی بن بست در اصلاحات و انتخابات جدید دیگری در ایتالیا شرایطی است که در حال حاضر برای هیچ کس در اروپا قابل تصور نیست.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب تصریح کرد که همه تلاشهای 17 کشور عضو منطقه یورو در ماههای اخیر برای غلبه بر بحران در چنین شرایطی زیر سوال قرار گرفته است. اگر خطرات برای بدهیهای دولتی ایتالیا مجددا افزایش پیدا کند این خطر وجود دارد که کشورهای دیگر عضو منطقه یورو از جمله اسپانیا و همچنین فرانسه بار دیگر و به صورت شدیدتر در گرداب بحران گرفتار شوند.

لازم به ذکر است که بر اساس نتایج اولیه  انتخابات ایتالیا هیچ حزبی رای اکثریت - یعنی 158 کرسی در سنا- به دست نیاورده و این کشور در آستانه بن بست سیاسی قرار دارد.

کد خبر 2006609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha