اراک - خبرگزاری مهر: رئیس جمهور گفت: تولید بنزین در طرح توسعه پالایشگاه شازند نمود عینی بریده شدن حلقه های وابستگی صنعت نفت ایران به غرب محسوب می شود که این اقدام گامی رو به جلوی برای قطع این وابستگی ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی نژاد ظهر روز پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند افزود: این پروژه یکی از پیچیده ترین و بزرگترین پروژه نفتی کشور است که به دست متخصصان داخلی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه، ایران در صنعت پالایشگاه سازی دیگر از کمک غرب بی نیاز شده است گفت: این اتفاق بزرگ به برکت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در استانی که زادگاه امام بزرگ است صورت گرفته است.

واردات بنزین دیگر معنایی ندارد

احمدی نژاد با بیان اینکه با افزایش ظرفیت تولید بنزین کشور در این پالایشگاه واردات بنزین دیگر معنایی ندارد خاطرنشان کرد: حال وقت آن است که وزارت نفت با همت مردان متخصص داخلی عملیات اجرایی یک پالایشگاه تمام ایرانی را در کشور آغاز کنند و ایران در چهار سال آینده به مجری پروژه های پالایشگاهی در دنیا تبدیل شود.

وی با اشاره به تحریمهای نفتی ایران توسط غرب گفت: باعث بسی تاسف است کسانی که این چنین به نفت ایران نیاز مبرم دارند با زورگویی و قلدری می خواهند مانع فروش نفت ایران شوند.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به پافشاری سرسختانه غرب گفت: این افراد در حالیکه به نفت ایران نیاز دارند در میدان سیاست طوری حرف می زنند که گویا ما به نفت آنها نیازی داریم.

تحت هیچ فشاری طی 10 سال آینده نفت خام به کشورهای دیگر صادر نشود

وی اضافه کرد: باید طوری برنام ریزی کنیم که تحت هیچ فشاری تا در 10 سال آینده نفت خام به کشورهای دیگر صادر نشود بلکه با تبدیل آن به بنزین و محصولات پتروشیمی با قیمت گزاف تر بازارهای جهانی فروشیم.

احمدی نژاد بر ارتباط از طریق گاز، نفت و برق تاکید کرد و گفت: باید از طریق سیم، کابل و برق و لوله با کشورهای همسایه ارتباط برقرار کنیم  و نیاز این کشورها را در حوزه نفت را  ایران تامین کند.

وی ادامه داد: می توانیم ایرانی آبادتر بسازیم و این محقق نمی شود مگر در سایه علم، عشق و محبت ایرانیان به پیشرفت و توسعه ایران اسلامی.

دشمن امروز از اجرای هدفمندی یارانه ها و سهمیه بندی بنزین عصبانی است

وی به هدفمندی یارانه ها  و طرح سهمیه بنزین اشاره کرد و گفت: دشمن امروز از اجرای هدفمندی یارانه ها و سهمیه بندی بنزین عصبانی است چراکه قبل از اجرای این طرح روزانه 30 میلیون لیتر بنزین به ارزش 24 میلیون دلار وارد می کردیم که اگر این مصرف کنترل نمی شد امروز باید روزانه 130 میلیون لیتر بنزین وارد می کردیم.

رئیس جمهوری اظهارداشت: خدا را سپاس که با پشتیبانی ملت در اجرای این دو طرح و همت متخصصان ریشه های وابستگی در حوزه نفت برچیده شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح برخی مسائل از سوی افراد ادامه داد: ایران امروز به دوستی و محبت با یکدیگر دارد و نباید اجازه دهیم که برخی بی محبتیها راه شیطنت را برای دشمنانمان باز کنیم.

تا فردی عاشق مردم نباشد نمی تواند برای مسیر خودکفایی کشورش گام بردارد

وی عشق به خدمت به مردم را تجلی عشق به خداوند دانست و گفت: تا کسی عاشق مردم نباشد نمی تواند برای مسیر خودکفایی کشورش گام بردارد.

احمدی نژاد  افتتاح چهار میلیون واحد مسکن مهر در کشور را حاصل عشق، ایمان و عمل صالح مردان دولت دانست و گفت: علم منهای ایمان معنی ندارد و این در حالیست که هستند کسانی در داخل کشور که متاسفانه علم و ایمان را فراموش کرده اند و با قتل عام کنندگان ملتها همراهی می کنند.

گفتنی است در این مراسم رئیس جمهور از  11 نفر از مدیران و مهندسان ارشد طرح توسعه پالایشگاه پالایشگاه شازند امام خمینی ( ره) تقدیر کرد و علاوه بر این به تمامی پرسنل این شرکت اعم از رسمی، پیمانی و قراردانی یک ماه حقوق و مزایا پاداش داد.