۲۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۴۷

قاسمی:

پروژه های نفتی مهر ماندگار تا پایان دولت دهم به بهره برداری می رسد

پروژه های نفتی مهر ماندگار تا پایان دولت دهم به بهره برداری می رسد

اراک - خبرگزاری مهر: وزیر نفت گفت: همه پروژه های نفتی که در قالب مهر ماندگار تعریف شده است تا پایان دولت دهم به بهره برداری می رسند.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی ظهر روز پنجشنبه در مراسم افتتاح پالایشگاه امام خمینی شازند با اشاره به روند مثبت پروژه های نفتی افزود: خوشبختانه با تلاش صورت گرفته همه پروژه های نفتی که در قالب مهر ماندگار تعریف شده است تا پایان دولت دهم به بهره برداری خواهند رسید.

وی به پروژه های پالایشگاهی کشور اشاره کرد و گفت: علیرغم تمام فشارهای اقتصادی و تحریم های دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در پروژه های صنعت نفت خودکفا شده است.

قاسمی ادامه داد: با حمایت بخش دولتی و همت متخصصان داخلی بخش عمده ای از نیاز صنعت نفت به تجهیزات در داخل کشور در حال ساخت است و اندک چیزی که مجبور به وارد کردن آن هستیم در حال نمونه سازی است.

وی با اشاره به پالایشگاه تبریز و لاوان گفت: افزایش ظرفیت و افزایش کیفیت محصولات دو محور اساسی مورد توجه وزارت نفت در اجرای پروژه هاست.

وزیر نفت ادامه داد: امروز ده ها پالایشگاه با مدرن ترین سیستمهای جدید در کشور با دانش فنی در حال ساخت است که سرمایه عظیم ما در این پروژه ها نیروی انسانی متخصص ماست.

وی تصریح كرد: دولت نسبت به كاهش وابستگی كشور به نفت برنامه های جامعی دارد كه به صورت كوتاه و میان مدت آن را در بودجه لحاظ كرده تا بتوان از خام فروشی جلوگیری كرده و به فراوری محصولات بیش از پیش توجه كرد.

قاسمی اظهار داشت: تولید 16 میلیون لیتر بنزین با كیفیت استاندارهای یورو چهار و پنج در پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند، گامی موفق و حركتی اثرگذار و بالنده در این بخش و از جمله پروژه های مهر ماندگار است که به بهره برداری رسید.

 

 

 

 

کد خبر 2018637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha