نوشهر - خبرگزاری مهر: مازندران با مواهب طبیعی منحصر به فرد خود در ایام نوروز میزبان شایسته ای برای گردشگران خواهد بود و طنین خوش بهار نارنج در شهرهای استان مشام هر گردشگری را مجذوب خود می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرهاي شمالي به ويژه مازندران جزو انتخاب هاي هميشگي براي سفر نوروزي هستند. طبيعت شمال در هر فصلي وسوسه كننده است اما در بهار با شكوفه هاي زيبايش، با صفاتر هم مي شود.

در تعطيلات نوروزي امسال شاهد حضور گسترده مسافران نوروزي در مازندران هستيم. تلاش هاي بسياري انجام گرفته تا شرايط مطلوب حضور گردشگران درمازندران فراهم شود.
 
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگری مازندران گفت: تمامي ظرفيت هاي اقامت در مازندران پر است و با ساماندهي مراكز خصوصي استيجاري و شناسنامه دار شدن اين مجموعه ها، از ظرفيت هاي اين بخش نيز اقامت مطمئن گردشگران استفاده شده است.
 
سفر به مازندران در مقايسه با ساير استانهاي كشور كم هزينه تر است و كارشناسان اقتصادي وگردشگري بر اين عقيده اند كه همين امر موجب شده تا تقاضا براي سفر اين استان افزايش يابد.
 
مناطق آزاد چابهار و كيش عيد امسال جزو گرانترين ها هستند .براي سفري چهار روزه در چابهار بايد حداقل 850 هزار تومان پرداخت شود و براي اقامت چهار روزه در كيش هم بسته به هتل و زماني كه براي سفر انتخاب مي كنيد، هزينه شما از نفري 500 هزار تا يك ميليون و 200 هزار تومان متفاوت خواهد بود.
 
امسال در مازندران شرايطي فراهم شده که مدت اقامت گردشگران افزايش يابد ولذت بردن از جاذبه هاي طبيعي با رويداد هاي متنوع فرهنگي وهنري توام باشد.
 
اين استان از 24 اسفند ماه كه سفرهاي نوروزي اغاز شد،تاكنون شاهد دهها كنسرت ستارگان موسيقي ايران بوده است كه فراتر از انتظار،شاهد حضور و استقبال علاقمندان بودند.
 
كنسرتهاي نوروزي چهره هاي برجسته پاپ كشور در شهرهاي ساحلي در سالهاي گذشته نظير نداشت. رويدادهايي كه حاشيه نداشت و در فضايي توام با وقار وحفظ شئونات برگزار شد. اين كنسرت ها به احترام ايام فاطميه پايان مي پذيرد.
 
مازندران در نگاه بسياري از گردشگران در دريا و جنگل وجاذبه هاي طبيعي خلاصه مي شود وبسياري ازسفركنندگان به اين سامان از تاريخ و تمدن آن بي اطلاع هستند.
 
امسال بازيد از موزه هاي مازندران رايگان شد. تصميمي كه مي تواند زمينه ساز حضور گردشگران در حوزه ها شود.
 
مازندران 13 موزه فعال و ديدني دازد كه خانواده ها مي توانند از ساعت 9 صبح تا 21 شب به ديدن آثار دلرباي اين موزه ها بپردازند كه روايتگرزندگي و فرهنگ بومي مردمان اين ديار است.
 
صنايع دستي كالاي پرظرفداري است كه گردشگران در سفربه مازندران آن را از ياد نخواهند برد. در نوروز امسال با برپايي 19 نمايشگاه صنايع دستي،فرصتي فراهم شده تا زمينه خريد هاي متنوع و با كيفيت فراهم شود.
 
بسياري از شهر هاي ساحلي استان ميزبان اين نمايشگاه هستند. امامزادگان استان مازندران نيز در نوروز ميزبان طرح آرامش بهاري هستند بسياري از اين اماكن به دليل بناهاي جذاب تاريخي و واقع شدن مناطق سرسبز،آرامش معنوي و نشاط سياحتي را به گردشگران هديه مي كنند.
 
اداره كل ميراث فرهنگي،صتايع دستي و گردشگري مازندران درقالب بروشوري جذاب ،اين استان را به گردشگران معرفي مي كنند. اين بروشور از لحاظ فرم ومحتوا به گونه اي طراحي شده كه از جذابيت لازم براي گردشگران برخوردار باشد.
 
موقعيت جغرافيايي،جاذبه هاي تاريخي،صنايع دستي،موزه ها،جاذبه هاي گردشگري،نقشه مازندران و معرفي مراكز اقامتي مازندران در اين بروشور اطلاع رساني شده است. بروشوردر مازندران به همراه عكس هاي متنوع اش تنها بخشي از داشته هاي غني و كم نظير مازندران روايت مي كند.