رییس بسیج سازمان صدا و سیما با اشاره به استقرار قرارگاه رسانه‌ای صدا و سیما در خرمشهر و کرمانشاه از حضور 80 گروه تولیدی برای برنامه‌سازی درباره راهیان نور خبر داد.

علی اصغر جعفری رییس بسیج سازمان صدا و سیما درباره فعالیت‌های این بخش در زمینه کاروان‌های راهیان نور به خبرنگار مهر گفت: امسال نیز مثل دو سال گذشته قرارگاه رسانه‌ای صدا و سیما در جنوب کشور در خرمشهر مستقر شده و 80 گروه تولیدی برای رادیو و تلویزیون برنامه تولید می‌کردند، به شکلی که آنها 7 صبح تا 7 بعداز ظهر در فواصل مختلفی برنامه داشتند.

وی افزود: روزانه هفت ساعت برنامه تلویزیونی و شش ساعت برنامه رادیویی روی آنتن رفت و به شکل گیری شبکه مجازی راهیان نور منجر شد. به نحوی که مردم در هر زمان می‌توانستند مخاطب یک برنامه راهیان نور در رادیو یا تلویزیون باشند.

رییس بسیج صدا و سیما با بیان اینکه آمار برنامه‌های تولیدی و زنده راهیان نور به بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است، یادآور شد: با تأکید ضرغامی رئیس سازمان برای مجموع شبکه‌ها و استقرار قرارگاه رسانه‌ای شرایط خوبی فراهم شد تا در کنار بالا رفتن حجم برنامه‌ها به کیفیت آنها هم توجه کنیم.

جعفری همچنین به فعالیت قرارگاه رسانه‌ای غرب در کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: ارتباط پیاپی این قرارگاه‌ها با شبکه‌های سراسری حاصل کار را رضایت بخش کرد. خوشبختانه مردم مومن نیز از مجموع برنامه‌ها استقبال کرده و رضایت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی دو واحد اس ان جی و سه واحد سیار، گستره‌ای از بهمنشیر تا طلاییه و شلمچه تا قدمگاه حضرت رضا (ع) در دزفول را تحت پوشش قرار داد. برای بخش‌های متعددی از استان سوسنگرد نیز همین اتفاق افتاد. ظرفیت بالای راهیان نور و تاثیرگذاری این حرکت عظیم نیز باعث افزایش استقبال عمومی شده است و توجه دیگران را نیز به این حرکت جلب کرده است. همانطور که امسال آمار پنج میلیون نفر بازدیدکننده از مناطق جنگی را داشتیم.