ناشران کشورهای مختلف خواستار همکاری با انتشارات علمی و فرهنگی در زمینه مبادله کپی‌رایت کتاب شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حدود 30 ناشر و موزع خارجی شرکت‌کننده در پنجاهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان بولونیا از کشورهای ایتالیا، آمریکا، انگلستان، اسپانیا، فرانسه، چین، ژاپن و کانادا خواستار همکاری با انتشارات علمی و فرهنگی در زمینه ترجمه، انتشار، توزیع و مبادله کپی‌رایت شدند.

بر اساس این گزارش، ناشران خارجی، عرضه 70 عنوان کتاب ترجمه شده به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی و آلمانی توسط انتشارات علمی و فرهنگی در این نمایشگاه را حرکتی تأثیرگذار در راستای آشنایی کودکان و نوجوانان کشورهای مختلف با فرهنگ و تمدن ایران و اسلام ارزیابی می‌کنند.

خرید کپی رایت دو کتاب «میهمان ماه» و «مرغ سرخ پاکوتاه» توسط دو ناشر خارجی حاضر در نمایشگاه نهایی شده و مذاکرات برای فروش کپی رایت چند کتاب دیگر ادامه دارد.

کشورهای اسپانیا، ایتالیا، آلمان، تونس، ژاپن، چین، استرالیا، کانادا، فرانسه و انگلیس برای همکاری با انتشارات علمی و فرهنگی اعلام آمادگی کرده‌اند.

نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان بولونیا، معتبرترین و بزرگترین نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان در جهان محسوب می‌شود. این نمایشگاه امروز به کار خود پایان خواهد داد.