رامین مهمان پرست سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه با ریباکوف معاون وزیر امور خارجه بلاروس دیدار و بر توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی دو کشور ایران و بلاروس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به بلاروس، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه که در سفر رسانه ای به بلاروس روز پنج شنبه با معاون وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

والنتین ریبا کوف معاون وزیر خارجه بلاروس در این دیدار ضمن تبریک بیستمین سالگرد آغاز روابط ایران و بلاروس گفت: روابط دو کشور در خلال این سال ها پیشرفت های زیادی در تمام زمینه ها داشته و توسعه همه جانبه آن مورد تاکید رهبران عالی دو کشور است.

وی به دیدارهای روسای جمهور و مقامات ارشد ایران و بلاروس از پایتخت های یکدیگر، امضای 40 موافقتنامه مختلف و نیز برگزاری یازده دور کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در طول این سال ها اشاره و ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد را فرصت مناسبی برای به کار گیری ظرفیت های جدید همکاری دانست.

مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه نیز در این دیدار اظهار داشت: روابط سیاسی بین ایران و بلاروس در سطح عالی است و باید سایر همکاری ها در زمینه های اقتصادی و فرهنگی نیز به این سطح افزایش یابد.

وی کمیسیون مشترک اقصادی را چارچوب مناسبی برای گسترش روابط و همکاری اقتصادی اعلام و تاکید کرد : نقش رسانه ها در معرفی جذابیت های موجود برای توسعه همکاری های تجاری و گردشگری بسیار موثر است و خواستار ارتباط هر چه بیشتر رسانه ها و تبادل هیئت های رسانه ای بین دو کشور شد.

مهمانپرست همچنین تسهیل صدور روادید برای افزایش سفر اتباع دو کشور را مهم و تاثیرگذار دانست و تبادل هیات هایی از مدیران آژانس های توریستی ایران و بلاروس را پیشنهاد داد که مورد استقبال معاون وزیر خارجه بلاروس قرار گرفت.
 

برچسب‌ها