یک رسانه غربی از گفتگوی تلفنی رئیس بانک مرکزی اروپا با رئیس جمهوری ایتالیا در پی انتشار شایعات درباره احتمال استعفای زودهنگام "جورجو ناپولیتانو" و نگرانی "ماریو دراگی" در این باره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پس از انتشار گزارشهایی درباره احتمال استعفای زودهنگام رئیس جمهوری ایتالیا، ماریو دراگی با جورجو ناپولیتانو گفتگوی تلفنی کرد.

رئیس جمهوری ایتالیا ضمن تکذیب گزارشها درباره استعفای زودهنگام خود اعلام کرد که تا پایان دوران ریاست جمهوری خود در روز 15 می در مسند قدرت باقی می ماند و تصمیم به استعفا ندارد.

یک منبع ایتالیایی روز گذشته اعلام کرد که ناپولیتانو پس از تلاش ناکام برای تشکیل دولت و شکست مذاکرات با احزاب برای حل بن بست سیاسی موجود، باید فورا استعفا دهد تا امکان برگزاری انتخابات جدید مهیا شود.

پیر لوئیجی برسانی نخست‌وزیر ایتالیا هم اکنون مذاکرات خود را با احزاب سیاسی برای تشکیل دولت به حالت تعلیق درآورده و بن بست سیاسی موجود در ایتالیا نگرانی ها را درباره ادامه وضعیت بی ثباتی در سومین و بزرگترین اقتصاد منطقه یورو افزایش داده است. 

دراگی در این گفتگوی تلفنی نگرانی خود را درباره استعفای جورجو ناپولیتانو در این برهه زمانی که تنش ها در بازارهای اقتصادی منطقه یورو به خصوص در پی بحران بانکی در قبرس افزایش یافته است، ابراز کرد.

این گزارش درحالی منتشر می شود که سخنگوی بانک مرکزی اروپا هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است و هیچ بیانیه ای نیز از سوی دفتر ریاست جمهوری ایتالیا صادر نشده است.