۱۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۱۳

پس از شکست مذاکرات دولت؛

شایعه استعفای رئیس جمهوری ایتالیا بالا گرفت

شایعه استعفای رئیس جمهوری ایتالیا بالا گرفت

یک رسانه غربی از بالا گرفتن شایعه استعفای زودهنگام رئیس جمهوری ایتالیا در صورت پیدا نشدن راه حلی برای خروج این کشور از بحران سیاسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به گفته یک منبع ایتالیایی، "جورجو ناپولیتانو" پس از تلاش ناکام برای تشکیل دولت و شکست مذاکرات با احزاب برای حل بن بست سیاسی موجود، باید فورا استعفا دهد تا امکان برگزاری انتخابات جدید مهیا شود.

این فرد که خواست نامش فاش نشود، گفت: بسیاری از سران ایتالیا این دو گزینه را مطرح کردند و رئیس جمهور احتمالا نیمه شب شنبه بیانیه ای را در این راستا صادر کند.

این سیاستمدار 87 ساله جمعه گذشته برای خروج از بن بست کنونی که از انتخابات فوریه گذشته تاکنون ایجاد شده است، با سران احزاب اصلی دیدار کرد.

بن بست سیاسی موجود در ایتالیا نگرانی ها را درباره ادامه وضعیت بی ثباتی در سومین و بزرگترین اقتصاد منطقه یورو افزایش داده است.

پس از اعتراف پیر لوئیجی برسانی به شکست در تشکیل دولت جدید و ناکامی در کسب رای اعتماد از پارلمان، نخست وزیر سابق ایتالیا آمادگی خود را برای تشکیل دولت ائتلافی با رهبر چپ گرایان میانه اعلام کرد اما با مخالفت نامزد نخست وزیری این ائتلاف مواجه شد.

جنبش پنج ستاره و ائتلاف راست گرای میانه بر این باورند که ایتالیا نیازی به تشکیل دولت ندارد و پارلمان می تواند کشور را به تنهایی اداره کند.

کد خبر 2024163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha