سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه وجود اقشار مختلف مردم با زبان و دین و فرهنگ های متنوع در ایران بخشی از تاریخ ملت بزرگ ما بوده و در این میان ایرانی های ارمنی نیز جایگاه ویژه ای دارند، گفت: اشتراک زبان و دین بخشی از مردم ایران با کشور ارمنستان می تواند عامل مهمی در تحکیم روابط دو کشور باشد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به ارمنستان، رامین مهمانپرست سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه صبح چهارشنبه در ادامه سفر به ایروان با  خانوم هرانوش هاکوپیان وزیر امور ارامنه خارجه از کشور ارمنستان ( وزیر دیاسپورا) دیدار و گفتگو کرد .

در این ملاقات درخصوص وضعیت همکاری های دوجانبه و تحولات منطقه ای تبادل نظر گردید.

مهمانپرست با تشریح جایگاه مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه اظهار کرد: هدف ما استفاده از همه ظرفیت های رسانه ای ، فرهنگی، دانشگاهی، ورزشی، علمی، تحقیقاتی و گردشگری به منظور تقویت روابط دو کشور در تمامی ابعاد است.

وی روابط سیاسی دو کشور در سطحی بسیار خوب اعلام کرد و ضمن برشمردن ویژگی های تاریخی ایران اظهارداشت: وجود اقشار مختلف مردم با زبان و دین و فرهنگ های متنوع در ایران بخشی از تاریخ ملت بزرگ ما بوده و در این میان ایرانی های ارمنی نیز جایگاه ویژه ای دارند.

مهمانپرست گفت: اشتراک زبان و دین بخشی از مردم ایران با کشور ارمنستان می تواند عامل مهمی در تحکیم روابط دو کشور باشد.

وی یکی از راههای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه را همکاری های چند جانبه اعلام و بر آمادگی کشورمان جهت توسعه این همکاری ها تاکید کرد.

در ادامه این دیدار خانم هاکوپیان نیز گفت: ارامنه ایران جایگاه ویژه ای در روابط ایران و ارمنستان داشتند و در واقع این ارتباط شیرین ترین بخش روابط دو  کشور است.

هاکوپیان با ابراز خرسندی از سیاست های دولت ایران و آزادی عمل اقلیت های دینی از جمله ارامنه به منظور حفظ اماکن مقدس و دین و زبان آنان تقدیر کرد.

وی بر اشتراک نظر دو کشور در راستای برقراری صلح و ثبات در منطقه تاکید و از همکاری های مستقیم رسانه ای و تبادل هیات های مختلف در این زمینه به منظور آشنایی از دیدگاههای طرفین، نمایش و تهیه فیلم های مستند از اماکن تاریخی دو کشور، همکاری ها در زمینه گردشگری و آموزش زبان فارسی و ارمنی استقبال کرد.
 

برچسب‌ها