ساری - خبرگزاری مهر: جانشین رئیس ستاد تسهیلات سفر مازندران با اشاره به کاهش 35 درصدی تلفات جاده ای نوروز 92 در استان، از ورود 24 میلیون و 700 هزار گردشگر در این ایام به استان خبر داد.

هادی ابراهیمی کیاپی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با ورود 24 میلیون و 700 هزار گردشگر نوروزی به استان در سال 92، مردم مازندران شاهد رشد 48 درصدی ورودی گردشگر به استان در این ایام بودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اینکه بیش از 13 میلیون نفر در استان اقامت داشتند، تصریح کرد: میزان ماندگاری گردشگران در استان طی نوروز 92 از رشد 35 درصدی نسبت به سال قبل برخوردار بوده است.

ابراهیمی با بیان اینکه 170 تیم گشتی، 40 تیم غیرمحسوس و 700 نفر نیروهای پلیس راه در ایام نوروز در جاده های استان فعالیت داشتند، یادآور شد: با تلاش 12 هزار پرسنل ناجا در مازندران، شاهد کاهش 35 درصدی تلفات جاده ای بودیم.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از خادمان سفر مازندران، شامگاه شنبه هفدهم فروردین ماه 92 در هتل سالاردره ساری، افزود: نیروی انتظامی مازندران، صدا و سیمای مرکز مازندران، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به عنوان دستگاههای برتر ستاد تسهیلات سفر استان در این مراسم تجلیل می شوند.

معاون استاندار مازندران گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعیت هلال احمر و اداره کل حمل و نقل و پایانه های مازندران به عنوان کمیته های فعال و برتر ستاد تسهیلات سفر مازندران در ایام نوروز مشخص شدند.

وی با قدردانی از تلاش خبرگزاریهای مهر و فارس به عنوان خبرگزاری های برتر ستاد تسهیلات سفر مازندران در ایام نوروز 92، اظهار داشت: از تلاش سایر خبرگزاریها و پایگاه های اطلاع رسانی مجازی پوشش دهنده اخبار ستاد تسهیلات سفر مازندران قدردانی می شود.

ابراهیمی با اعلام اینکه شهرداران شهرهای ساری و نوشهر به عنوان فعال ترین شهرداریها در نوروز 92 در مراسم تجلیل از خادمان سفر مازندران تقدیر می شوند، گفت: در این مراسم از فرمانداران چالوس، رامسر و آمل نیز به عنوان شهرستانهای برتر در ستاد تسهیلات نوروزی 92 قدردانی خواهد شد.

وی بیان داشت: مجموعه تفریحی نمک آبرود چالوس، پارک جنگلی نور و پارک جنگلی میرزاکوچک خان جنگلی آمل به عنوان تفرجگاههای دارای بیشترین گردشگر در نوروز 92 انتخاب شدند.

ستاد تسهیلات سفر مازندران، از 24 اسفند 91 تا 16 فروردین 92 در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با حضور مسئولان کمیته های 9 گانه فعال بوده است.