گزارش یک مرکز مطالعاتی در لندن حاکی از آن است که 600 تروریست اروپایی از 14 کشور در حال جنگ با نظام حاکم در سوریه هستند که انگلیس دارای بیشترین تعداد تروریست در این زمینه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، یک گزارش انگلیسی حاکی از آن است که 600 تروریست از 14 کشور اروپایی در سوریه حضور دارند و به همراه تروریست های کشورهای عربی و اسلامی در حال جنگ با نظام حاکم در سوریه هستند.

به موجب این گزارش که توسط مرکز بین المللی مطالعات افراط گرایی در دانشگاه لندن تهیه شده است، تروریست های اروپایی از آغاز بحران در سوریه یعنی اوایل سال 2011 تاکنون در حال جنگ با ارتش سوریه هستند.

در ادامه گزارش گفته شده است که این تروریست ها دارای ملیت های اتریشی، اسپانیایی، سوئدی، آلمانی و انگلیسی هستند. اغلب این افراد نیز تبعه انگیس هستند که تعداد آنها بالغ بر 28 تا 134 نفر است.

به موجب این گزارش، 200 نفر از مجموع 600 تروریست اروپایی متعلق به بلژیک، هلند و ایرلند هستند که 7 تا 11 درصد تروریست های خارجی در سوریه را تشکیل می دهند. همچنین 30 تا 92 از این تروریست ها از فرانسه راهی سوریه شده اند و 14 تا 85 نفر نیز تبعه بلژیک و 107 نفر نیز تبعه هلند هستند.

در این گزارش اعلام شده است که شماری از تروریست های اروپایی موجود در سوریه جزء کشورهای آلبانی، فنلاند و کوزووو هستند. "پیتر نیومن" که ناظر بر تهیه گزارش مذکور بوده است معتقد است: این رقم اگرچه زیاد نیست اما بیانگر این است که افراط گرایان بین المللی چگونه با سرعت خود را به کانون درگیری های مسلحانه سوق می دهند و بسیج شدن برای جنگ در سوریه بیش از درگیری های دیگر در منطقه برای این افراد اهمیت دارد.

وی با بیان این مطلب افزود: با توجه به این امر تمرکز دولت انگلیس بر بحران مالی و ساحل عاج اشتباه است چرا که خطر واقعی در سوریه است و افراط گرایان به دنبال جنگ در قلب جهان عرب هستند.

در همین حال "آرون زیلین" پژوهشگر اندیشکده سیاست خاور نزدیک در واشنگتن شمار تروریست های خارجی حاضر در سوریه را 2 هزار و 500 تا 5 هزار نفر تخمین زده است.