۱۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۳۵

یک سازمان امنیتی در آلمان خبر داد،

سوریه؛ کانون توجه جدید اسلامگراهای افراطی در آلمان

سوریه؛ کانون توجه جدید اسلامگراهای افراطی در آلمان

اداره فدرال حمایت از قانون اساسی آلمان از افزایش سفرهای اسلامگراهای افراطی از آلمان به سوریه به منظور پیوستن به مخالفان خبر داده و این کشور را کانون توجه جدید این گروهها در آلمان دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه"،  سازمانهای امنیتی در آلمان از افزایش سفر اسلامگراهای افراطی و تروریست از آلمان به سوریه برای پیوستن به صف مخالفان رژیم بشار اسد خبر داده اند. 

"هانس گئورگ ماسن" رئیس اداره فدرال حمایت از قانون اساسی آلمان در گفتگو با روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" اظهار داشته است که بر اساس یافته های ما سوریه به عنوان هدف خروجی جدید برای افراط گرایان و گروههای اسلامگرای تروریست در آلمان اهمیت پیدا کرده است.
وی افزود: احتمالا سوریه در سال 2013 یک کانون توجه جدید برای اسلامگراهای افراطی به منظور سفر به این کشور خواهد بود.

سازمانهای امنیتی آلمان تا به حال از سفر دو تا سه درصد اسلامگرایان افراطی از آلمان به سوریه خبر داده اند.

پلیس و اداره فدرال حمایت از قانون اساسی آلمان از طریق محروم کردن این گروهها از دریافت گذرنامه از سفر آنها به سوریه جلوگیری به عمل می آورند.

به گزارش "فرانکفورتر آلگماینه" و بر اساس اطلاعات محافل امنیتی، در کل حدود 500 تا 700 مبارز افراطی اسلامگرا از اروپا در سوریه حضور دارند که تقریبا ده درصد حدود پنج هزار تا شش هزار مبارز افراط گرای خارجی در این کشور را تشکیل می دهند. اکثر این گروههای تروریست افراطی از کشورهای همسایه عربی از جمله، عراق، لیبی یا تونس به سوریه سفر می کنند.

کد خبر 2027260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha