نوشهر - خبرگزاری مهر: مسئول شبکه دامپزشکی نوشهر گفت: دو واحد صنفی عرضه گوشت فاسد در نوشهر پلمب شد.

علی صفر رضوی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بازرسان بهداشتي دامپزشكي در بازديد هاي ادواري خود از مراكز عرضه مواد پروتئيني در سطح شهرستان لاشه هاي گوسفندي موجود در قصابي های مذکور را بدون برچسب  و مهر بهداشتي دامپزشكي مشاهده کرده و پس از اخطارهاي لازم ضمن پلمب واحد نسبت به معرفي افراد متخلف به مراجع قضايي اقدام کردند.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده در طول ایام نوروز از مراکز دامی و عرضه موادغذایی دامی افزود: 676 مرحله بازدید از 361 مراکز و اماکن تولید، بسته بندی، توزیع و عرضه موادغذایی با منشا دامی در ایام نوروز صورت پذیرفت.

رضوی زاده اضافه کرد: در این بازدیدها 283 هزار و 250 قطعه مرغ، 191 راس گاو و 1006 راس لاشه گوسفند مورد ارزیابی اکیپهای بازرسی قرار گرفت.

وی با اشاره به برگزاری کلاسهای آموزش در طول سال به عنوان یکی دیگر از فعالیت های دامپزشکی نوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به اهميت، پيشگيري و كنترل بيماريهاي تنفسي كلاس آموزشي آشنايي با بيماري كمپلكس تنفسي طيور با تاكيد بر بيماري برونشيت عفوني نیز در نوشهر برگزار شد.

رضوی زاده گفت: دو واحد قصابي كه در شهرستان نوشهر اقدام به عرضه گوشت در خارج از چرخه ضوابط سازمان دامپزشكي كشور کرده بود با دستور مقام قضايي اين شهرستان از فعاليت اين واحدهای صنفي جلوگيري شد.

نوشهر یکی از مناطق گردشگر پذیر غرب مازندران است.