تاکید سفیر سوریه در بیروت بر اینکه قاچاق افراد مسلح به سوریه، خطر بزرگ برای لبنان است و افزایش شمار اعضای جبهه النصره به 12000 نفر از جمله خبرهای مربوط به سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، علی عبدالکریم سفیر سوریه در لبنان تاکید کرد که کشورش در معرض تجاوزهایی قرار گرفته که از لبنان نشات می گیرد. زیرا افراد مسلح روزانه از خاک این کشور وارد سوریه می شوند.

سفیر سوریه  در لبنان در دیدار با سلیم الحص نخست وزیر اسبق لبنان با بیان اینکه رسانه های لبنان این تجاوزات را مخفی نمی کنند، هر گونه تجاوز سوریه به لبنان را تکذیب کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: افراد مسلح روزانه از مرزهای لبنان به داخل سوریه نفوذ می کنند و تجاوزاتی را مرتکب می شوند. همچنین این افراد در خاک سوریه و مرزهای مشترک این کشور با لبنان کشته می شوند و این مسئله بر هیچ کس پوشیده نیست.

علی عبدالکریم تاکید کرد: کشورش همیشه با این مسائل با منطق برادری که دو کشور را به یکدیگر پیوند داده است، برخورد می کند.

سفیر سوریه در لبنان با اشاره به اینکه راه حل باید به سود لبنان و سوریه باشد، هشدار داد که قاچاق افراد مسلح و سلاح پیش از اینکه خطری برای سوریه باشد، خطر بزرگی برای لبنان به شمار می رود.

وی در خصوص ادامه یافتن رابطه حسنه میان دو کشور با تشکیل دولت جدید در لبنان بر رابطه هر چه بهتر میان دو کشور در سایه پیوندهای دوستی تاکید کرد.

از سوی دیگر یک رسانه لبنانی نیز اعلام کرد: شمار افراد سلفی در جبهه النصره به 12000 نفر رسیده است.

خاطر نشان می شود تروریستهای جبهه النصره در کنار گروههای تروریستی تکفیری دیگر در سوریه با حمایت غرب و برخی کشورهای منطقه در خاک این کشور دست به اقدامات تروریستی می زنند و تا کنون هزاران نفر از شهروندان سوری را به خاک و خون کشیده اند.