سمنان-خبرگزاری مهر: رئيس جمهور در جمع مردم شاهرود با بیان اینکه ملت ايران ملتي متعهد و يکپارچه است و از تمام حقوق خود با همه وجود دفاع مي کند، گفت: اگر مي خواهيم در حماسه سياسي و اقتصادي موفق شويم بايد کار را به دست مردم بسپاريم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدي نژاد عصر امروز در يکصد و چهارمين سفر استاني خود در جمع مردم شاهرود با اشاره به نزدیکی يازدهمين دور انتخابات رياست جمهوري افزود: همه سلايق بايد بيايند تا بتوان حماسه سياسي را به پا کرده و دشمنان را براي هميشه از صحنه دور کنيم.

وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري گفت: ايشان فرموده اند"حماسه سياسي يعني کار را به مردم بدهيد آن موقع ببينيد مردم چکار خواهند کرد همانطور که امام جنگ را به مردم داد پيروز شدند، مطمئن باشيد مردم ظرف شش ماه بساط آمريکا را از منطقه برخواهند چيد".

رئيس جمهور اظهار داشت: رهبري مي فرمايد "من يک راي دارم و کسي از آن اطلاعي ندارد" يعني انتخابات مال مردم است وقتي مردم به صحنه مي آيند مطمئنا تصميم درستي خواهند گرفت به شرطي که اراده کنند و بعد به صحنه بيايند.

احمدي نژاد تصريح کرد: اگر مي خواهيم در حماسه سياسي و اقتصادي موفق شويم بايد کار را به دست مردم بسپاريم، رهبري متعلق به همه ملت است و همه مردم مورد عنايت رهبر هستند به بهانه اينکه ما بيشتر طرفدار رهبري هستيم عده اي را کنار نگذاريم همه سلايق بايد بيايند تا بتوانيم حماسه سياسي را به پا کنيم و دشمنان را براي هميشه از صحنه دور کنيم.

دولت به تنهايي نمي تواند جامعه را بسازد

رئيس جمهور تصريح کرد: دشمنان بدانند اين ملت متعهد است و استفاده کامل از همه ظرفيت هسته اي در زمينه هاي گوناگون را مي داند.

احمدي نژاد اظهار داشت: ملت ايران ملتي متعهد و يکپارچه بوده و در همه صحنه ها ايستاده است و از تمام حقوق خود با همه وجود دفاع مي کند و هرگز دشمنان نخواهند توانست اين ملت را حتي يک قدم از مواضع خود به عقب نشيني وادار کنند.

وي با بيان اينکه مقام معظم رهبري فرمودند "امسال سال حماسه اقتصادي است" گفت: به اين دليل ما بايد از همه ظرفيتمان استفاده کنيم تا جهش حرکت داشته باشيم و اين کار را خواهيم کرد.

احمدي نژاد تصريح کرد: اما مگر دولت مي تواند جامعه را به تنهايي بسازد، دولت مگر چقدر توان دارد، همه مردم بايد به صحنه بيايند، 76 ميليون انسان بايد به صحنه بيايند چون دولت فقط دو ميليون نفر است، دولت بايد راه را نشان دهد و به ملت اعتماد کند و با موانع روبرو شود و در برخي از بخش ها تا چند برابر گذشته دولت به مردم و ملت اعتماد کرده است.

جوانان ما بمب اتم هستند

 رئيس جمهور ضمن بیان اینکه مسئله هسته اي بهانه است و ما نياز به بمب نداريم اظهار داشت: اگر ايران بخواهد ما مي توانيم دشمنان را پارو کنيم.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه همين جوانان شاهرود کافي هستند بمب اتم نمي خواهيم، تصریح کرد: همين جوانان شاهرودي بمب اتم هستند دشمنان از آنها مي ترسند، البته متاسفانه ما دشمناني هم در داخل و خارج از کشور داريم که بايد امروز مملکتمان را بسازيم و به همراه دولت براي ايرانمان کار کنيم.

شهرستان شدن بسطام تصويب شده است

احمدي نژاد با بيان اينکه 250 ميليارد تومان براي کشاورزي اين استان تصويب شده است اظهار داشت: اگر اين ميزان را سهميه بندي کنيم حدود 100 ميليارد تومان آن به دامغان، شاهرود، بسطام و ميامي مي رسد.

وي تصريح کرد: 250 ميليارد تومان هم براي بخش هاي معدني اين استان گذاشته مي شود که 100 ميليارد آن قطعا به شاهرود مي رسد.

رئيس جمهور با بيان اينکه ذخاير اصلي معدني کشور در استان سمنان است گفت: هنوز يک درصد ذخاير شاهرود به بهره برداري نرسيده است.

احمدي نژاد در رابطه با شهرستان شدن بخش بسطام و بيارجمند تصريح کرد: ما علاقمند هستيم هر جا مردم تقاضايعمومي دارند با سياست شرايط آن تقاضا را فراهم کنيم به شرط آنکه سر مسائل جزئي با هم دعوا  نکنيد.

وی ضمن بیان اینکه شهرستان بسطام مصوب شد و مردم منتظر ابلاغ آن باشند، گفت: با شهرستان شدن بيارجمند هم موافق هستم اما با ميامي بايد تفاهم کنيد و در عرصه سياسي هم همين طور است.

طرح جنگل ابر به زودي اجرا مي شود

احمدي نژاد گفت:  در چند سفر گذشته 482 مصوبه در شاهرود داشته ايم که 178 عدد آنها تمام شده، 222 مورد در دست اجرا و 82 مورد هنوز اجرايي نشده است.

وي تصريح کرد:  برخي از جاده هاي شهرستان وضعيت خوبي پيدا کرده، جاده ابر هم گير بزرگ محيط زيستي داشت که برطرف شده است و انشاء الله طرح آن اجرا خواهد شد.

شهرستان شاهرود خاستگاه دانشمندان و تاريخ سازان

رئیس جمهور با بيان اينکه خدا را شاکريم که يکبار ديگر توفيق زيارت مردم انقلابي و با معرفت و ولايت مدار شهرستان شاهرود را به ما عنايت فرمود افزود: بسطام، ميامي، نردين، بيارجمند بايد شهادت دهند که مردم اين ديار در طول تاريخ  نشان دادند که دلداده پيامبر عزيز بوده اند اين مردم براي فرهنگ اين سرزمين کارهاي بسياري انجام داده اند و اين منطقه خاستگاه و مبداء دانشمندان و تاريخ سازان بسياري بوده است.

وي تصريح کرد: تاريخ هم حتي يک نقطه ضعف از اين منطقه ثبت نکرده است و هر چه  به ثبت رسانده براي مردم اين ديار فايده دار بوده است.

همه بايد براي  پيشرفت عدالت در جامعه تلاش کنند

احمدي نژاد  با تسليت شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) تجلي خداي مهربان بوده که محور کمال حق تعالي در ايشان است.

رئيس جمهور اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) به عنوان يک زن منشا همه خوبي ها و مجراي همه کمالات خداوند براي جامعه بشري است که در عمر کوتاه خود مشعل هدايت و قله کمال بود و با عنوان يک انسان کامل مي درخشد.

وي اضافه کرد: آنچه که از انسان مي ماند سعي و تلاش است و براي پيشرفت و اجراي عدالت در جامعه تلاش شود تا حقوق انسان ها پايمال نشود.

احمدي نژاد با بيان اينکه خداي متعال از بين تمام موجودات انسان را خلق کرده براي خودش تا با معرفت و ارزش هاي انساني در جهان عصر و جهان جاويدان يک فرصت استثنايي براي انسان پديد آورد، بيان کرد: همه فرصت عمر در اين دنيا نيست بايد توشه اي براي يک حرکت جاويدان را فراهم کنيم که مقدمه آن حرکت در مسير مهر ورزيدن براي خلق خدا و پيشرفت جامعه و حمايت از محرومان است.

قله هاي عزت زير پاي ما است

رئيس جمهور با بيان اينکه تلاش به دو دسته تقسيم مي شود  گفت: وقتي تلاش فقط براي خودمان باشد به اين عالم وابسته مي شويم اما همان کارها را اگر براي خدا و آخرت انجام بدهيم يعني براي ذات تعالي انسان ها و جامعه کار شود همه اش ذخيره مي شود براي آخرت ذخيره خواهد شد و راه خدا را به ما نشان خواهد داد.

احمدي نژاد تصريح کرد: امروز ما در راه رسيدن به شجره طيبه اي مانند ايران هستيم و کشور ما با اشتغال و تجاوز بوجود نيامده است.

وی با اشاره به اینکه ايران سند معتبري در تاريخ دارد و هميشه عزيز بوده است افزود: قله هاي عزت زير پاي ما است و در يک دوره اي بر اثر وجود حاکمان ناصالح، استعمارگران فرصت هاي زيادي را از ما گرفتند اما امروز ما مي خواهيم به جايگاه خود برگرديم.

رئيس جمهور در خاتمه با بيان اينکه کشور ما و مردم ما بايد کاري کنند تا به الگوي ملت ها مبدل شوند اظهار داشت: در همين شاهرود زماني دولت اشکانيان حکومت مي کردند که به نسبت خودشان بسيار عالمانه عمل کردند و امروز هم ما بايد سعي کنيم به جايگاه اصلي خود برگرديم.