۲۳ فروردین ۱۳۹۲، ۸:۴۲

در حضور وزیر نیرو مطرح شد:

انتقاد کاتب از عدم اجرایی شدن و افتتاح پروژه های هیئت دولت در گرمسار

انتقاد کاتب از عدم اجرایی شدن و افتتاح پروژه های هیئت دولت در گرمسار

گرمسار- خبرگزاری مهر: نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان با انتقاد از عملکرد دولت نسبت به شهرستان گرمسار اظهار داشت: دخالت های برخی افراد بی مسئولیت در امور این شهرستان، آن را با چالش های عدیده ای مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا کاتب بعد از ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان گرمسار که با حضور وزیر نیرو به عنوان نماینده دولت در سفر چهارم به استان سمنان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن انتقاد از عملکرد دولت نسبت به شهرستان گرمسار تصریح کرد: از جمله آسیب هایی که شهرستان گرمسار طی مدت هشت سال خدمت دولت های نهم و دهم دچار آن شد مصوبه جدا سازی و انتزاع شهرک صنعتی علی آباد در تقسیمات کشوری، نداشتن فرماندار طی هشت ماه و لغو احکام انتصاب دو فرماندار طی این مدت و عدم اجرای مصوبات هیئت دولت ذکر کرد.

وی در ادامه گفت: هر چند به عنوان نماینده مردم بنا به برخی ملاحظات کشوری تحمل می کنیم اما برای مردم شهرستان این رفتارها قابل پذیرش و تحمل نیست و سبب حسرت شان شده است.

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان افزود: انتظار داشتیم که دولت شعار عدالت محوری خود را به عنوان حداقلی ترین اقدام نسبت به این شهرستان مانند سایر استان ها و حتی شهرستان های استان سمنان انجام می داد.

نماینده مردم های شهرستان های گرمسار و آرادان با بیان اینکه تنها نقطه ای که در کشور پیک بار مصرف برق آن صد درصد است و تنها نقطه ای که 70 درصد برق مصرفی آن در صنعت می باشد و همچنان نیازمند برق است، اظهار داشت: متأسفانه مصوبات پست 63 کیلو ولت و 400 کیلو ولت ایوانکی و گرمسار انجام نشده و ما مجبور به تأمین برق با پست های موقت سیار شده ایم.

کاتب همچنین خاطرنشان کرد: حال آنکه در سمنان چند پست برق 400 و 500 کیلو ولت و نیروگاه داریم اما گرمسار همچنان در زیرساخت های انرژی مشکل دارد و حداقل ها نه تنها در این حوزه بلکه در سایر امور نیز وجود ندارد که تقاضا داریم دولت در سایه شعار عدالت، حقوق حقه مردم این شهرستان را تأمین کند.

کشور طی سال گذشته از لحاظ اقتصادی شرایط سختی را پشت سر گذاشت

وزیر نیرو ضمن بیان اینکه بایستی به جنگ اقتصادی دشمن علیه کشور توجه داشته باشیم تصریح کرد: کشور در این خصوص طی سال گذشته شرایط سختی را پشت سر گذاشت به طوری که اگر بودجه آخر سال تخصیص نمی یافت برای طرح های ملی در پروژه های مهر ماندگار کمتر از 20 درصد و در سایر پروژه ها نیز کمتر از 10 درصد تخصیص داشتیم.

مجید نامجو با تأکید بر عملیاتی کردن شعار مقام معظم رهبری با عنوان "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی"  گفت: با روش و نگاه معمول در کشور شعار معظم له محقق نمی شود بلکه بایستی به طریقی دیگر کارها را عملیاتی کنیم.

وی اساسی ترین نیاز شهرستان گرمسار را بر اساس درخواست ها و ارزیابی ها، انتقال آب شرب به این شهرستان دانست و بیان کرد: وزارت نیرو تلاش خواهد کرد تا طرح انتقال آب به این شهرستان را به سرانجام برساند و با ظرفیت های موجود آن را احیاء کند.

وزیر نیرو در ادامه گفت: در تأمین آب شرب برای شهر ایوانکی از تصفیه خانه گرمسار اقدام خواهیم کرد و پروژه انتقال آب از چاه های آلوئک به شهر ایوانکی به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار وزارت نیرو طی ماه های آینده افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

اختصاص بیش از 400 مصوبه هیئت دولت به شهرستان های گرمسار و آرادان

همچنین سرپرست فرمانداری شهرستان گرمسار نیز در این جلسه با بر شمردن مصوبات هیئت دولت برای این شهرستان در سفرهای قبلی گفت: بیش از 400 مصوبه مشترک، 83 مصوبه مختص شهرستان که برخی از این پروژه ها در حال انجام است و تعدادی نیز از جمله انتقال آب سیمین دشت از سد نمرود به گرمسار، شبکه های انتقال آب، پست های برق، مترو تهران-گرمسار، احداث دانشگاه جامع، منطقه ویژه اقتصادی و... انجام نشده است که خواستار تسریع در انجام و عملیاتی کردن این پروژه ها و تأمین اعتبارات مورد نیاز به منظور تکمیل پروژه های سفرهای هیئت دولت بخصوص احداث راه گرمسار-فیروزکوه، تقاطع غیر هم سطح، بیمارستان 164 تختخوابی، ورزشگاه پنج هزار نفری هستیم.

حمید رضا محمدیان در خاتمه خواستار مطالعه ایجاد مجتمع دانشگاهی در ایوانکی، معافیت های مالیاتی برای صنعت، استقلال گمرک گرمسار، فراهم آوردن زیرساخت های شهر جدید پنج هزار نفری ایوانکی، تعیین تکلیف وضعیت شهرک های صنعتی جنت آباد و فجر شهرستان گرمسار شد.

کد خبر 2030956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha