۲۳ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۰۴

احمدی نژاد در جمع جوانان سمنان:

کشور نیازمند اصلاحات تند است/ لزوم تغییر محیط سیاسی در داخل و خارج ایران

کشور نیازمند اصلاحات تند است/ لزوم تغییر محیط سیاسی در داخل و خارج ایران

سمنان- خبرگزاري مهر: رئيس جمهور ضمن تاکید بر اینکه کشور در شریط فشارهای دشمنان نیازمند اقدامات بزرگ و اصلاحات تند است، تاکید کرد که نتیجه انتخابات باید محیط سیاسی را چه در داخل و چه در خارج به نفع ملت ایران تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدي ن‍ژاد شامگاه پنجشبه در همایش حماسه حضور در جمع جوانان، فرهیختگان و خانواده های شهدا و ایثارگران استان سمنان در حسینیه امام خمینی (ره) سمنان با بیان اینکه یک ملت برای فتح قله‌های بلند نیازمند تصمیمات بزرگ است، گفت: در مسیر حرکت ملت‌ها گاه موانعی پیش می‌آید و توطئه‌ها و طراحی‌هایی صورت می‌گیرد که کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد و موجودیت و هویت یک ملت را تهدید می‌کند بطوریکه با امکانات معمولی نمی‌توان آن خطر را برطرف کرد و نیازمند اقدامات بزرگ و اصلاحات تند است.

احمدی‌نژاد با اشاره به فشارهای دشمنان علیه ایران گفت: دشمنان بسیج شده‌اند تا مانع حرکت ملت ایران شوند و فشارهای گوناگونی وارد می‌کنند؛ بنابراین ما نیازمند خلق حماسه هستیم، حماسه‌ای که صحنه را به نفع ملت ایران تغییر دهد. دشمنان می‌خواهند مقاومت ملت ایران را در هم بشکنند، در نتیجه ما نیازمند اقداماتی هستیم که همه چیز را تغییر دهد و مقدمه این اقدامات، خلق حماسه سیاسی است بطوریکه محیط سیاسی را چه در داخل و چه در خارج به نفع ملت ایران تغییر دهد.

وي تاکید کرد: علم، ايثار، پافشاري و عدالت لازمه رسيدن به پيشرفت و كمال است و اين راه روشن فردا است و تحقق آن نيازمند ايمان، توحيد و پيروي از خط نوراني امامت و ولايت است.

حماسه مي‌تواند موانع را برداشته و شرايط را به نفع ملت تثبيت کند

رئيس جمهور با اشاره به اينکه گاهي در مسير حرکت ملت‌ها موانع و مشکلاتي ايجاد مي‌شود که شرايط را سخت مي‌کند، گفت: در چنين حالتي حماسه مي‌تواند موانع را برداشته و شرايط را به نفع ملت تثبيت کند.

وي با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام "حماسه سیاسی و اقتصادی" ادامه داد: گاهي مواقع شرايط و موجوديت کشور و ملت در خطر است و با امکانات معمولي نمي توان اين خطرات را دفع کرد، در چنين شرايطي حماسه فضا را تغيير خواهد داد.

احمدي نژاد با تاکيد بر اينکه تغيير وضعيت به نفع ملت ايران نيازمند چند تصميم حماسي است تا حقوق این ملت يکبار ديگر تثبيت شود، افزود: خلق حماسه نيازمند آگاهي، شناخت و شجاعت است.

دستيابي به حماسه نيازمند يک تصميم و اقدامي بزرگ و تغيير شرايط است

رئيس جمهور در ادامه با تصریح بر اینکه براي دستيابي به حماسه نيازمند يک تصميم و اقدامي بزرگ و تغيير شرايط و اصلاحات هستيم اظهار داشت: کار حماسي يعني تغيير دادن شرايط به طور اساسي و اينکه شرايط را به نفع يک ملت و در جهت مناسب تغيير دهيم.

وي حماسه اقتصادي را لازمه تغییر در شرايط اقتصادي کشور دانست و تاکيد کرد: چرا که دشمن تمام امکانات خود را براي شکست اقتصاد کشور به کار گرفته و تلاش مي‌کند تا استقلال ما را به خطر بياندازد و يک اقدام شجاعانه و عالمانه مي‌تواند کشور را از اين شرايط عبور دهد.

احمدي نژاد با اشاره به اينکه حماسه سياسي بخش ديگري از پيام مقام معظم رهبري در سال جاري بود، گفت: نکته مهم اين است که ملت ايران همواره حماسه‌ساز بوده و در اين ميان جوانان ايران همواره پيش‌قدم بوده است.

جوانان آماده‌ترين گروه براي خلق حماسه‌هاي سياسي و اقتصادي هستند

رئيس جمهور خطاب به دشمنان ايران تاکید کرد: بدانيد که اگر بخواهيد صدمه‌اي به ايران بزنيد، ملت و جوانان ايران در مقابل شما خواهند ايستاد.

وي گفت: تجربه‌هاي تاريخي نشان داده است که جوانان آماده‌ترين گروه براي خلق حماسه‌هاي سياسي و اقتصادي هستند.

احمدي ن‍ژاد با بيان اينکه تجربه نشان داده است هرگاه جوانان وارد عرصه شوند، حماسه‌ها يکي پس از ديگري خلق مي‌شوند، خطاب به جوانان حاضر در اين همايش اظهار داشت: آينده ايران را شما خواهيد ساخت؛ شما هستيد که تصميم مي‌گيريد که چگونه زندگي کنيد.

رئيس جمهور تاکيد کرد: ايمان دارم جوانان امروز ايران زمين، از جوانان 30 سال قبل مومن‌تر، شجاعتر، آگاه تر و تاريخ‌سازتر هستند.

اختصاص 250 ميليارد تومان اعتبار به بخش كشاورزي استان سمنان

وي درخصوص ایجاد شغل در استان سمنان نیز گفت: با توجه به فعال شدن ستاد کشاورزی و معادن در استان ها، 172 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی این استان اختصاص یافته است، ضمن آنکه بار دیگر 200 میلیارد تومان به عنوان سهم دوم و 50 میلیارد تومان دیگر نیز به عنوان جایزه، در بخش کشاورزی این استان اختصاص داده می شود.

احمدي ن‍ژاد همچنین از اختصاص 250 میلیارد تومان برای توسعه صنعت معادن استان سمنان خبر داد و گفت: صندوق حمایت از نوآوری و شکوفایی در کشور فعال شده است که در این استان نیز از نخبگان و دانشگاهیانی که دارای طرح و ایده هستند، حمایت خواهد کرد.

رئیس قوه مجریه برای دستور پرداخت وام ازدواج نیز گفت: سال گذشته همه بانک ها منابعی را جهت پرداخت وام قرض الحسنه برای ازدواج اختصاص دادند و این امر انجام شد؛ در سال جاری نیز همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) بار دیگر پرداخت این وام ها از سرگرفته می شود.

اعطاي نشان ايثار و لوح تقدير به9 همسر شهيد استان سمنان

رئيس جمهور گفت: برطبق قانون اساسي نشان دولتي توسط رئيس جمهور اعطا مي‌شود و اعطاي اين نشان به منظور تجليل از فداکاري‌هاي اين عزيزان است و نشان مي‌دهد که ملت ايران قدرشناس فداکاري‌ها و ايثارگري‌هاي آنان است، رئيس جمهور به عنوان نماينده مردم اين نشان را تقديم مي‌کند و اين به معني آن است که ملت ستايشگر فداکاري‌هاست و در اين حال آنان را چراغي براي ماندگاري مي‌داند.

وي در خاتمه با اشاره با اعطاي نشان به خانواده شهدا و نخبگان با بيان اينکه طبق قانون اساسي نشان دولتي بايد توسط رئيس جمهور تقديم شود، گفت: معناي اين موضوع اين است که ملت ايران قدر خادمان و فداکاران و ايثارگران را مي داند و رئيس جمهور به عنوان نماينده ملت و به نمايندگي ملت نشان را تقديم مي کند.

همچنين در این مراسم به دو نفر از نخبگان اين استان نشان دانش و عدالت اعطا شد.

کد خبر 2030959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha