یک شبکه روسی با بررسی وضعیت یکی از شاهراههای مهم سوریه که دمشق را به استانهای مرکزی، ساحلی و شمالی مرتبط می کند، به حضور ارتش سوریه و برقراری امنیت آن پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه روسیا الیوم در گزارشی با عنوان خطرات اتوبان آورده است: اتوبانی که دمشق پایتخت سوریه را به شهرهای ساحلی در غرب و حلب در شمال متصل می کند، مملو از خطراتی است که در کمین مسافران و رانندگان نشسته است.

در این گزارش آمده است: فاصله میان دمشق و شهرهای ساحلی غرب و حلب در شمال بیش از 300 کیلومتر است که شب هنگام امکان حرکت در آن نیست و خطراتی همانند قتل و آدم ربایی، افراد را تهدید می کند.

روسیا الیوم می افزاید: بحرانی ترین مناطق در طول این اتوبان حرستا، دوما و عدرا و شهر النبک قرار دارد.

این شبکه روسی گزارش داد: ارتش سوریه ظرف روزهای گذشته توانسته است که امنیت این جاده را به ویژه با عملیاتهایی که در مناطقی چون آبل و اطراف آن در حومه حمص انجام داده است و نیز ایجاد مراکز ایست و بازرسی، برقرار کند، اما این مانع برخی مشکلات به ویژه با توجه به مسافت طولانی این اتوبان نمی شود.

یکی از افسران سوری به خبرنگار شبکه روسی می گوید: ارتش امنیت اتوبان را تامین کرده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

روسیا الیوم گزارش داد: این جاده یکی از مهمترین جاده های زمینی در سوریه محسوب می شود، زیرا دمشق را در جنوب به استانهای مرکزی، ساحلی و شمالی مرتبط می کند و امنیت آن برای ارتش سوریه اهمیت زیادی دارد.