اراک - خبرگزاری مهر: با ورود شهدای گمنام به استان مرکزی بار دیگر عطر شهدا در کوچه کوچه استانی که بیش از شش هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است، پیچید و روح ها را جانی دوباره بخشید.

به گزارش خبرنگار مهر٬ زیستن در زندگی با عزت است درسی که شهدای انقلاب اسلامی پس از سالها گذر از حماسه های ماندگار دوران دفاع مقدس همچنان به ما می آموزانند، درسی که با ایام شهادت ام ابیها حضرت فاطمه (س) همزمانی یافته و عزتمندی اسلامی را به ما گوشزد می کند.

بر اساس این گزارش٬ پنج شهید گمنام روز ۲۱ فروردین ماه با ورود به استان مرکزی بهاری دیگر آفریده و مردم شهید پرور استان مرکزی همچون روز های آغازین بهار شوری نو را بوجود آوردند.

مساجد میزبان شهدا

شهدا را در بیش از شش مسجد اراک گرداندند تا مردم محله های مختلف اراک از عطر شهدا سیراب شوند و حضور پرشور مردم مومن و انقلابی استان مرکزی در مراسم استقبال، شبی با شهدا٬ تشییع و تدفین پیکرهای مطهر این شهیدان نشان دهنده عشق و پایبندی مردم به انقلاب و آرمان های شهدا و امام راحل بود.

تشییع پیکر دو شهید در فراهان

پیکر پاک دو شهید گمنام از این پنج شهید هشت سال دفاع مقدس 22 فررودین به فراهان اعزام شدند و این مراسم از ساعت پنج عصر چهارشنبه از پلیس راه آهنگران با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی این شهرستان برگزار شد.

پیکر پاک این شهیدان در ایام شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) در استان مرکزی حضور دارد.

حضور مردم شاخص برنامه ها

حضور مردم در مراسم های مختلف مربوط به حضور شهدا، بازرترین و شاخص ترین موضوع بود چرا که نشان دادن مردم همچنان پای بند به آرمان های انقلاب و امام خویش اند.

مراسم شبی با شهدا با حضور پیکر مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس شامگاه پنجشنبه در امامزادگان عبدالله (ع) و آمنه خاتون(ع) شهر اراک با حضور گسترده مردم مومن و شهید پرور این شهر برگزار شد.

در این مراسم که پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و با حضور گسترده مردم از پیر و جوان تا نوجوان و خردسال برگزار شد٬ با ورود سه شهید گمنام به آستان مقدس امامزادگان عبدالله (ع) و آمنه خاتون (ع) شهر اراک شور و شکوه خاصی در زائران مشاهده می شد.

با ورود شهدا در این آستان مقدس زائران با چشمانی مملو از مرواریدهای غلتان استقبالی با شکوه و در شان این گلهای پرپر انجام دادند.

همه آمدند

همه آمده بودند تا در میان این شور حیرت انگیز و به واسطه پیکر این جوانان پاک و خدایی و با توسل به بارگاه امامزادگان واجب التعظیم به ریسمان الهی چنگ زده و هر آنچه در خور بندگان خالق بی همتاست را خواستار شوند.

کمی جلوتر نزدیک به پیکر پاک شهید گمنام یا بهتر بگویم جوان ۲۰ ساله ای که برای آرامش و آسایش امروز من و همه هم سن و سال هایش از بهترین های خود که همانان پدر و مادرش بودند٬ گذشت٬ خانم میان سالی با چشمانی خیس از دلتنگی با مفاتیح کوچکی در دست که صفحه اولش عکس جوانی بود توجهم را جلب کرد.

گفتن از شوقی برای دفاع

خواهر شهید٬ از بردارش می گفت٬ که در جوانی با شوقی وصف ناپذیر عازم جبهه های جنگ شد٬ از تلاش های پی در پی او برای جلب رضایت والدینش برای ایستادن در برابر تمام بی عدالتی ها٬ ظلم و جور مزدورانی که به خودشان نیز رحم نمی کردند.

آن طرفتر دختر جوانی نشسته بود دقیقا کنار پیکر پاک شهید و مشغول یادداشت مطالبی بر روی تابوت این شهید گمنام بود٬ کنارش نشستم و از حال و هوایش سوال کردم٬ مریم می گفت: برای زیارت شهدای گمنام بی صبرانه انتظار کشیدم.

او گفت: با ورود این شهدای گمنام به آستان مقدس امامزادگان هیجانی سراسر وجودش را فرا گرفت که تا به حال تجربه نکرده بود و بی اختیار از جا برخواست و با اشک های که در آمدنش نقشی ایفا نکرده بود به استقبال شهدا رفت.

بزرگ شدن برای شهادت

آن نزدیکی هم پسر بچه کوچکی که با چشمان متحیرش به اشکهای اطرافیانش می نگریست٬ با لحن کودکانه اش گفت: "منم مرد بشم می خوام شهید بشم."

این نشان دهنده ارادت و عشق وصف ناپذیر ملت ایران به این مرز و بوم و کشور پهناورشان است٬ حتی کودکی که شاید خیلی ها حرفایش را نادیده گرفته و او را با الفاظ کودکانه خطاب کنند.

و این ها تنها سکانس کوتاهی از استقبال بی نظیر و با شکوه قلب های تپیده از میهمانی لاله های گلگون کفن در مراسم شبی با شهدا بود.

صبح جمعه نیز با حضور عده کثیری از مردم شهر اراک دعای ندبه در جوار سه شهید گمنام در آستان مقدس امامزادگان عبدالله (ع) و آمنه خاتون (س) شهر اراک برگزار شد.

شبی با شهدا در مساجد

مراسم شبی با شهدا نیز شامگاه جمعه در مساجد علی ابن ابیطالب(ع)٬ امام حسین(ع)٬ حاج حسین ساعت٬ دانشگاه اراک و دانشگاه علوم پزشکی با حضور گسترده مردم و مسئولان برگزار می شود.

مراسم تشییع و تدفین این عزیزان نیز روز یکشنبه ۲۵ فروردین ماه همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه (س) با حضور مردم مومن و ولایتمدار استان مرکزی از میدان شهدا تا مصلای بیت المقدس برگزار می شود.

این مراسم از ساعت 10 صبح روز یکشنبه آغاز و با اقامه نماز بر پیکر پاک این شهدا٬  در دانشگاه اراک و دانشگاه علوم پزشکی دفن می شود.
....
حمیده پاکباز