۲۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۶:۰۰

در استان مرکزی:

5 شهید گمنام همزمان با شهادت یاس نبوی تشییع می شوند

5 شهید گمنام همزمان با شهادت یاس نبوی تشییع می شوند

اراک - خبرگزاری مهر: مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مركزی گفت: پیكر پاك پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهرهای اراك و فرمیهن همزمان با شهادت یاس نبوی حضرت فاطمه زهرا تشییع می شوند.

سرهنگ پاسدارعلی جلالی ‌فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر  با تأکید بر این‌که شهیدان گمنام سند مقاومت، ایستادگی و مظلومیت ملت ایران اسلامی هستند، اظهار داشت: پیكر پاك دو شهید در دانشگاه علوم پزشكی اراك، یك شهید در دانشگاه اراك و دو شهید دیگر در شهر فرمهین به خاك سپرده خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم باید با حضور پرشور خود در مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر این شهدا بار دیگر پایبندی خود را به آرمان‌های شهدا ثابت کنند اظهارداشت: شهدا مایه افتخار و سربلندی ایران اسلامی بوده و موفقیت‌های امروز ایران اسلامی مدیون خون شهدا است.

جلالی ادامه داد: همچنین در جریان انجام تفحص شهدا پیكر پاك شهید حسن شكری از رزمندگان دوران دفاع مقدس اعزامی از شهر خمین كه در منطقه عملیاتی جزیزه مجنون به شهادت رسیده بود، كشف شده است که در 25 فروردین همزمان در شهرستان خمین تشییع می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) پیکر مطهر 176 شهید تازه تفحص شده داخل خاک ایران و عراق در 29 استان تشییع و به خاک سپرده خواهد شد، گفت: این شهیدان در عملیات‌های محرم، والفجر مقدماتی، والفجر یک، والفجر هشت، خیبر، بدر، کربلای 9 و تک دشمن سال 67 در انتهای جنگ به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

جلالی ادامه داد: این تعداد شهید در 29 استان و 130 نقطه کشور تدفین خواهند شد که از این تعداد، 130 شهید گمنام و 46 شهید با هویت بوده‌اند.

کد خبر 2030269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha