مسئولان نمایندگان بسکتبال ایران با وجود اعلام فهرست اولیه بازیکنان خود به کنفدراسیون غرب آسیا در موعد مقرر، از این کنفدراسیون خواستند فرصت دوباره ای را برای تجدید نظر در فهرست اعلام شده به آنها بدهد.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجشنبه گذشته آخرین فرصت تیم های شرکت کننده در مسابقات بسکتبال باشگاه های غرب آسیا برای اعلام فهرست اولیه و 24 نفره خود جهت شرکت در این رقابت ها بود. در همین راستا دو تیم پتروشیمی و ماهان که قرار است به عنوان نمایندگان بسکتبال ایران در این رقابت ها شرکت کنند فهرست 24 نفره خود را به کنفدراسیون غرب آسیا (وابا) اعلام کردند.

طبق قانون مسابقات بسکتبال غرب آسیا تیم های شرکت کننده در رقابت های باشگاهی منطقه می توانند از حداکثر دو بازیکن خارج از ترکیب همیشگی خود - کمکی یا خارجی - در ترکیب 12 نفره استفاده کنند. این در حالی است در فهرست اعلام شده تیم های پتروشیمی و ماهان بیش از 2 بازیکن خارجی قرار داشت. در هر صورت نمایندگان ایران و دیگر تیم های شرکت کننده در مسابقات 2013 باشگاه های غرب آسیا تا 5 اردیبهشت فرصت دارند ترکیب 14 نفره خود را مشخص کنند.

این در حالی است که مسئولان دو تیم پتروشیمی و ماهان ضمن اعلام فهرست بیست و چند نفره خود از وابا خواسته اند فرصت دوباره ای برای تجدید نظر در این فهرست و اعلام دوباره آن در اختیارشان قرار دهند. این درخواست از طریق فدراسیون بسکتبال به وابا اعلام شده است. اما هنوز پاسخی به آن داده نشده است.

مسابقات بسکتبال باشگاه های غرب آسیا اواخر اردیبهشت به میزبانی دهوک عراق برگزار می شود. پیش از این قرار بود پتروشیمی و مهرام به عنوان قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر در این رقابت ها شرکت کنند. اما به دنبال انصراف مهرام که از تلاش برای جذب بازیکن خارجی به نتیجه نرسیده بود ماهان جایگزین این تیم شد.