اراک-خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف وامورخیریه این استان از برگزاری سوگواره یاس نبوی در بیش از 100 بقعه متبرکه خبر داد.

حجت الاسلام آیت الله عباسیان در گفتگو با خبرنگار مهر٬ ضمن اعلام این خبر افزود: طرح سوگواره یاس نبوی در100 و هشت بقعه متبرکه استان مرکزی همزمان با شهادت ام ابیها حضرت زهرا (س) برگزارمی شود.

وی با بیان اینکه در کنار برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی برنامه های متنوع مذهبی نیز برگزار می شود٬ ادامه داد: همایش رهروان یاس نبوی، خیمه معرفت، غرفه مشاوره وقف و نماز ظهر و عصر روز شهادت از جمله برنامه های این مراسم است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: حرکت دستجات و هیئت های عزاداری به سمت امامزادگان و بقاع متبرکه، قرائت زیارت نامه فدکیه حضرت فاطمه الزهرا (س) و اطعام زائرین و شرکت کنندگان جزء برنامه های یاس نبوی در امامزادگان شاخص خواهد بود.

برگزاری مسابقه كتابخوانی «پيام ياس نبوی»

حجت الاسلام عباسیان همچنین از برگزاری مسابقه كتابخوانی «پيام ياس نبوی» در شرح خطبه فاطمی(س) خبر داد و گفت: کتابچه مسابقه بزرگ كتابخوانی پيام ياس نبوی در شرح خطبه فاطمی(س) در قالب طرح سوگواره ياس نبوی و در روز شهادت حضرت فاطمه (ص) بین زائران توزیع می شود.

وی اظهار كرد: مسابقه كتابخوانی پيام ياس نبوی با هدف ترويج فرهنگ فاطمی و تبيين شخصيت والای اين بانوی بزرگوار و همچنين تبيين و آشنا كردن جوانان و نوجوانان با خطبه فدكيه حضرت فاطمه(س) برگزار می‌شود.

مدير كل اوقاف و امور خيريه استان ادامه داد: كتابچه پيام ياس نبوی به‌ صورت رايگان در قالب 2 هزار جلد همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در سطح امامزادگان و بقاع متبركه استان مركزی در بين علاقه‌مندان توزيع خواهد شد و علاوه بر كتابچه‌ مذكور، فايل مسابقه به همراه كتابچه نيز در سايت سازمان اوقاف استان جهت شركت علاقه‌مندان قابل دانلود خواهد بود.

حجت الاسلام عباسیان با بیان اینکه اعلام نتايج مسابقه 17 خرداد ماه سال‌ جاری همزمان با عيد مبعث است٬ خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان از 25 فروردين‌ تا 31 ارديبهشت‌ ماه سال ‌جاری فرصت دارند جهت تهيه كتابچه و ارسال پاسخنامه سوالات اقدام كنند.

برگزاری همایش «رهروان یاس نبوی» در 59 بقعه متبرکه استان مرکزی

وی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری همایش «رهروان یاس نبوی» در 59 بقعه متبرکه استان مرکزی خبر داد و افزود: همزمان با روز شهادت حضرت زهرا(س) و برای اولین بار در کشور ویژه برنامه سراسری «رهروان یاس نبوی» در 59 بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه ویژه برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س) با عنوان سوگواره یاس نبوی برای سومین سال متوالی برگزار می شود٬ گفت: ویژه برنامه رهروان یاس نبوی ویژه بانوان و با دعوت از سخنرانان برتر به منظور آشنایی هرچه بیشتر بانوان با شخصیت والای صدیقه کبری(س) و الگو پذیری از این بانوی بزرگوار اسلام در بعدازظهر روز شهادت آن حضرت برگزار می شود.

حجت الاسلام عباسیان در پایان تصریح کرد: ویژه برنامه ای با محوریت معرفی و تبین ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س) با حضور سخنرانان مطرح، خطبه خوانی، مداحی و سینه زنی نیز از ساعت 9 صبح روز شهادت آغاز و با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر پایان می یابد.