کتاب «کندی، پیر فلسفه اسلامی» تالیف غلامرضا جمشیدنژاد طی روزهای آینده توسط انتشارات همشهری به چاپ خواهد رسید.

غلامرضا جمشیدنژاد محقق، مترجم و نویسنده در گفتگو با خبرنگار مهر گفت:‌ کتابی که در حال حاضر زیر چاپ دارم، «کندی، پیر فلسفه اسلامی» نام دارد. این کتاب به نوعی زندگینامه یعقوب بن اسحاق کندی نخستین فیلسوف برجسته جهان اسلام است که فیلسوف، فیزیکدان، ریاضیدان و طبیب برجسته‌ای بوده است. کندی به علاوه با علم موسیقی هم آشنایی زیادی داشته و نظرات مهمی درباره موسیقی درمانی داشته است.

وی افزود:‌ کندی بالغ بر 250 رساله و کتاب دارد که در حدود 50 عنوان از این رساله‌ها در کتابخانه‌های کشورهای اسلامی و اروپایی پیدا شده است. در سال 1945 یکی از اساتید دانشگاه قاهره مصر یکی از رساله‌های این فیلسوف بزرگ را تصحیح و چاپ کرد. این کتاب چاپ شده در واقع رساله‌ای است که من با توجه به نسخه موجود در کتابخانه مجلس تصحیح کردم. رساله‌ای در کتابخانه مجلس موجود است که با تکیه بر علوم ریاضی و فیزیک، وحدت الهی را اثبات می‌کند.

این محقق در ادامه گفت:‌ درباره کندی از سال‌ها پیش تحقیق کرده‌ام. کتاب «کندی، پیر فلسفه اسلامی»‌هم سال گذشته به انتشارات همشهری تحویل داده شد و در حال حاضر زیر چاپ است. این کتاب باید همین روزها از چاپخانه خارج شود و به نمایشگاه کتاب هم برسد.

جمشیدنژاد درباره دیگر آثار خود گفت: اثری که در دست انجام دارم، ترجمه «زبده‌الحقایق» نوشته عین‌‌القضات همدانی است. ترجمه این کتاب را از دو سال پیش شروع کردم و در این مدت حروف‌نگاری و آماده‌سازی متن کتاب انجام شد. در حال حاضر هم چند ماه است که مشغول استخراج نمایه‌های کتاب هستم و به نظرم این کار تا یک ماه دیگر طول بکشد.  این کتاب را قرار است انتشارات اساطیر به چاپ برساند.