اختصاص میلیاردها تومان برای رونق بیشتر نمایشگاه و برپایی نمایشگاه تخصصی «ره توشه» در این رویداد فرهنگی، دو خبر کوتاه از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر ارشاد گفت: طی برگزاری نمایشگاه کتاب، حمایت جدی از ناشران و نویسندگان صورت می‌گیرد و بر این اساس هر ساله میلیاردها تومان به این موضوع اختصاص می‌دهیم تا شاهد رونق هرچه بیشتر نمایشگاه کتاب باشیم.

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره چشم انداز نمایشگاه کتاب امسال اظهار کرد: همه تلاش ما این است که از تمام تجربیات سال های گذشته استفاده کنیم و اگر برخی ضعف‌ها در خدمت‌رسانی به مردم وجود داشته، این ضعف‌ها برطرف شود.

وی با اشاره به مشورت و رایزنی با ناشران و مسئولان نشر کشور در این باره بیان کرد: در مجموع به رغم مشکلات جدی که در برپایی نمایشگاه کتاب پيش رو داشتیم، ان‌شاءالله بتوانیم بیست و ششمین نمایشگاه بين‌المللي کتاب تهران را با توجه به گذشت ربع قرن تجربه‌، به صورت مناسب و درخور برگزار کنیم و تاثیرات و بازتاب خوب آن را در داخل و خارج کشور شاهد باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایشگاه کتاب تهران را قابل مقایسه با نمایشگاه‌های معتبر و بزرگ کتاب دنیا دانست و افزود: استقبال و حضور گسترده و میلیونی مردم در نمایشگاه کتاب تهران کم نظیر است.

«ره توشه» به نمایشگاه کتاب می‌آید

«ره توشه» نمایشگاه تخصصی عملکرد و دستاوردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بيست و ششمين نمایشگاه بين‌المللي کتاب تهران برپا می‌شود. این نمایشگاه که ناظر بر عملکرد محتوایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتقال می‌یابد.

این نمایشگاه در بخش جنبی نمایشگاه کتاب، واقع در نیم طبقه دوم شبستان مصلی برپا خواهد شد.

نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان «ره‌توشه» اکنون در تالار وحدت برپاست.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از یازدهم اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) آغاز به کار می‌کند.