۲۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۱۶

معاون اسبق وزیر ارشاد:

سالن یاس در نمایشگاه کتاب سال گذشته، آبروی نشر کشور را خرید

سالن یاس در نمایشگاه کتاب سال گذشته، آبروی نشر کشور را خرید

محسن پرویز با اشاره به مدیریت مطلوب سالن یاس در دوره قبلی برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: راه‌اندازی سالن یاس و اداره مناسب آن در سال گذشته، کارنامه آبرومندی برای حوزه نشر رقم زد.

به گزارش خبرنگار مهر، سالن کارنامه نشر که سال گذشته با عنوان سالن یاس و با مدیریت مجمع ناشران انقلاب اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به فعالیت پرداخت در بیست و ششمین دوره از نمایشگاه کتاب تحت مدیریت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  فعالیت‌های خود را ادامه خواهد داد.

این سالن که وظیفه اصلی آن نمایش تولیدات منتشر شده در طول سال گذشته در کشور است، سعی دارد تا یک نمای کلی از فضای نشر کشور در طول سال  منتهی به برگزاری نمایشگاه هر سال را نمایان کند.

در این زمینه محسن پرویز معاون سابق امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با تکیه بر مدیریت مطلوب این سالن در سال گذشته اظهار داشت: زمانی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول خدمت بودم، اصرار داشتم بخش کارنامه نشر پررنگ‌تر شود؛ به این معنا که کتاب‌های چاپ اولی که به فاصله برگزاری دو نمایشگاه منتشر شده‌اند به صورت موضوعی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد.

پرویز ادامه داد: به طور طبیعی علاقه‌مندان به حوزه‌های پژوهشی و کتاب، فراهم شدن فضایی را خواستارند که با توجه به رشته مورد علاقه خود، همه کتاب‌های منتشره در این زمینه را به صورت یکجا ببینند. این کار ارزشمند تلقی می‌شود و می‌تواند به صورتی باشد که نمایشگاه کتاب حالت فروشگاهی را نداشته و به سمت نمایشگاهی نزدیک شود.

وی اضافه کرد: در دوره‌های پیش از سال گذشته، معمولاً کارنامه نشر در نمایشگاه کتاب موفق عمل نمی‌کرد؛ یا جای آن مناسب نبود یا سالن به خوبی اداره نمی‌شد و بازدیدکننده زیادی نداشت.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن اهل قلم ایران با بیان اینکه راه‌اندازی سالن یاس و اداره مناسب آن در سال گذشته، کارنامه آبرومندی برای حوزه نشر رقم زد، عنوان کرد: سال گذشته در سالن یاس نمایشگاه کتاب کارشناسان مختلفی در حوزه‌های گوناگون به کار گرفته شد. این جوانان، کارشناسانی مسلط به کار، با ادب، قابل اعتنا و اعتماد و آموزش دیده‌ای بودند که این موضوع واقعا جای امیدواری داشت و به جای اینکه مثل همیشه بیشتر به بحث سخت افزاری نمایشگاه مانند جنس کف و سقف و غرفه و دیوارهای سالن پرداخته و اهمیت داده شود، به بخش نرم افزاری یعنی همان کیفیت ارائه خدمات و از همه مهم‌تر همین حضور کارشناسان برای راهنمایی بازدیدکنندگان پرداخته شده بود.

کد خبر 2034260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha